اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

حرف اصلی اجلاس برچیدن باند قدرت در سازمان ملل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به اینکه حرف اصلی اجلاس برچیدن باند قدرت در سازمان ملل است گفت: حرف اصلی اجلاس این است که برخی کشورها حق ندارند در سازمان ملل باند قدرت تشکیل داده و خواسته‌های خود را بر دیگران تحمیل کنند.

حرف اصلی اجلاس برچیدن باند قدرت در سازمان ملل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک‌ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: این موضوع برخلاف عدالت است و زورگویان حق ندارند در نقش سازمان ملل بر سرنوشت دیگر ملت‌ها تاثیرگذاری داشته باشند، حق ندارند برای ملت سوریه تصمیم بگیرند و هر طور که دلشان می‌خواهد عمل کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل این اجلاس در تهران نشان داد که نقش ایران در سطح بین‌المللی از اهمیت بسیاری برخوردار است افزود: سخنان جهانی، مهم و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس و در دیدار با سران اجلاس غیر متعهدها راهبرد اصلی فعالیت‌های غیر متعهدها است و همه باید برای تحقق محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کنند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه ایران از سوریه و از شخص خاصی دفاع نمی‌کند تصریح کرد: ما می‌گوییم ملت و دولت سوریه خودشان باید برای خود تصمیم بگیرند و نباید دیگر کشورها در امور داخلی سوریه دخالت داشته باشند نظام مقدس جمهوری اسلامی با خیانت مخالف است با کسی خواهر خواندگی ندارد ایران با عدالت، تقوا، فضیلت و حقوق ملت‌ها موافق است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه جنبش عدم تعهد از سال 1961 میلادی در یوگسلاوی سابق تشکیل شد بیان داشت: در ابتدای تشکیل این جنبش سه نفر از شخصیت‌های مهم سیاسی جهان از کشور یوگسلاوی، مصر و اندونزی و سپس با حضور دو کشور دیگر از هند و غنا فعالیت خود را آغاز کرد.

دری‌نجف‌آبادی افزود: کنفرانس، نخستین جلسه خود را با حضور 25 کشور آغاز کرد در آن زمان ایران به دلیل اینکه زیر یوغ آمریکا بود در این جنبش عضویت نداشت اما بعد از انقلاب و در ششمین اجلاس که در کوبا تشکیل شد ایران درخواست عضویت خود را ارائه داده و به عضویت کشورهای غیر متعهد درآمد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب و در سال‌های 59 و 60 قرار بود اجلاس در بغداد تشکیل شود اما با مخالفت ایران با برگزاری اجلاس در کشور هند موافقت شد.

امام جمعه اراک با اشاره به حضور 120 کشور در اجلاس تهران اظهار داشت: در شرایطی که دنیا و استکبار می‌کوشید ایران را در انزوا قرار دهد حضور 120 کشور آب سردی را بر آتش دشمنان ریخت و تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

دری‌نجف‌آبادی برگزاری این اجلاس را کار بسیار بزرگ و ارزشمندی دانست و خاطر نشان ساخت: سخنرانی مقام معظم رهبری و ملاقات‌های دو جانبه و چند جانبه از نکات حائز اهمیت این اجلاس بود.

وی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ جنبش عدم تعهد تنها بر اساس نیاز بشریت شکل نگرفته بلکه فلسفه وجودی این جنبش نیاز عمیق فکری و خدادادی است.

امام جمعه اراک خاطر نشان ساخت: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در این اجلاس فرمودند؛ فطرت انسان‌ها با ظلم و ستم مخالف است فطرت انسان‌ها عدالت‌خواه است و بر اساس این فطرت انسان‌ها با هم برابر و برادر هستند.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی هوایی گفت: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند این کشور با داشتن ملتی عاشق، ایثارگر، فداکار و شهادت‌طلب هرگز اجازه نخواهد داد کسی به خاک این کشور تعدی کند.

اشاره به روز بانکداری اسلامی، سالروز شهادت حمزه سید شهدا، وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و واقعه 17 شهریور از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول