اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زابل:

اجلاس عدم تعهد جایگاه ایران را در دنیا بیشتر معرفی می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زابل گفت: از نتایج خوب و ارزنده این اجلاس، معرفی بیشتر ایران در دنیا است.

اجلاس عدم تعهد جایگاه ایران را در دنیا بیشتر معرفی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام حسین کوهستانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود تقوا است که عبادت‌های ما نتیجه و ثمره آن تقوا است.

وی افزود: نزول کتاب آسمانی، هدایت انسان‌ها توسط پیامبران، منت خداوند برای تقوا است، قرآن کتاب آسمانی پر منفعتی است لذا کارهای خوب ما در همین دنیا برای ما مؤثر خواهد بود.

خطیب جمعه موقت زابل به مناسبت‌های مختلف هفته آینده اشاره کرد و گفت: دهم شهریور روز بانکداری اسلامی، 11 شهریور روز صنعت چاپ است و... که این ایام را گرامی می‌داریم.

کوهستانی به اجلاس غیر متعهدها در تهران اشاره کرد و بیان داشت: هفته‌ای که گذشت برای کشور ما بسیار مهم بود زیرا تهران به عنوان کانون بزرگترین اجلاس کشورهای غیر متعهد توانست به خوبی از عهده این اجلاس برآید و در تاریخ ایران چنین اجلاس بین‌المللی را به خود ندیده است.

وی افزود: این اجلاس تا این لحظه خیلی خوب و در کمال درستی و سلامت برگزار شده است علی‌رغم اینکه دشمنان ایران می‌خواستند ایران را به انزوا بکشند و ما را از برگزاری این اجلاس باز دارند ولی اینگونه نبود و این اجلاس به لطف الهی به خوبی برگزار شد.

امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی، سازمان بین‌الملل ایجاد شد و از دو بلوک شرق و غرب تشکیل شده بود، اجلاس غیر متعهدها بعد از سازمان بین‌الملل جایگاه دوم را در دنیا دارد.

کوهستانی بیان کرد: از این به بعد ایران به مدت سه سال به عنوان رئیس اجلاس غیر متعهدها خواهد بود.

وی گفت: حدود 38 کشور، 24 رئیس جمهور و پادشاه، هفت نخست وزیر و 8 هزار نفر در این اجلاس شرکت کردند که 6 هزار نفر عضو اجلاس و بیش از 2 هزار نفر برای پوشش رسانه‌ای و خبری در این اجلاس حضور داشتند.

خطیب جمعه موقت زابل گفت: این اجلاس زمانی برگزار شد که تحریم‌ها بر علیه ایران بود لذا این رؤسا آمدند تا با ایران قراردادهای اقتصادی امضا کنند و این یک فرصت استثنایی برای ایران به شمار می‌رود.

کوهستانی تصریح کرد: این اجلاس، جایگاه ایران را در دنیا بیشتر معرفی می‌کند و دنیا می‌فهمد که ایران چه جایگاهی در عرصه بین‌المللی دارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول