اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

اجلاس نم به کوری چشم استکبار جهانی با قدرت در ایران برگزار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس عدم تعهد در جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا خودش را کشت که اجلاس در تهران برگزار نشود، اما به کوری چشم استکبار جهانی اجلاس نم با قدرت در ایران برگزار شد.

اجلاس نم به کوری چشم استکبار جهانی با قدرت در ایران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: همان‌گونه که لباس بدن انسان را می‌پوشاند، تقوا نیز لباسی است که عیوب اخلاقی انسان را می‌پوشاند.

امام جمعه شهرری افزود: انسان اگر متقی نشود عیوب آن پوشانده نمی‌شود، تقوا قدرت معنوی است که می‌تواند آبروی انسان را از همه خطرات حفظ کند.

وی در ادامه مباحثی که در ارتباط با معاد در خطبه‌های نخست نماز عبادی _ سیاسی جمعه شهرری بیان می‌کنند، خاطرنشان کرد: قیامت با یک زلزله عظیم صورت می‌گیرد، زلزله‌ای که همه عالم را فرا می‌گیرد و آسمان و زمین به هم کوبیده می‌‌شود.

شاهچراغی با بیان اینکه قیامت در شرایطی صورت می‌گیرد که کسی باور نمی‌کند و به یک باره رخ می‌دهد، تاکید کرد: در روز قیامت دیگر هیچ کسی به فکر فرد دیگری نیست، نباید در آن شرایط هم توقع داشت که کسی به فکر دیگری بیفتد، چرا که کسی در آن زمان قدرت و توانایی انجام کاری را ندارد.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: در دنیا گاهی افراد از خانواده و دوستان خود توقع همکاری و کمک دارند اما در قیامت کسی قادر به کمک و همراهی فرد دیگر را ندارد و در محضر حق دیگر هیچ‌کس کاره‌ای نیست.

وی در ادامه بیان داشت: در روز قیامت برادر از برادر، پدر از مادر، فرزند از والدین و ... فرار می‌کنند. در آن روز همه به فکر اعمال خودشان هستند و فرصت و توانایی برای کمک به دیگری ندارند.

شاهچراغی در خطبه دوم نماز جمعه شهرری نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی، 15 شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) و وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را به محضر حضرت حجت (عج)، مقام معظم رهبری و همه آزادگان جهان تسلیت گفت و عنوان کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) فرمودند «بر کرسی عرش نوشته شده است که حضرت حمزه (ع) اسدالله است.»

امام جمعه شهرری با اشاره به نحوه شهادت حضرت حمزه (ع) خاطرنشان کرد: در جنگ احد حضرت حمزه (ع) را به شهادت رسانده و بدن ایشان را مصلح کردند و پیامبر مکرم اسلام (ص) مردم آن که سبب به شهادت رسیدن ایشان شدند را نفرین کردند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از مجاوران این بارگاه ملکوتی خواست با سیاه پوش کردن شهر و برگزاری مراسم به مقام والای این محدث عالیقدر ادای احترام کنند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف کشور مزار مطهر فرزندان امام موسی کاظم (ع) وجود دارد، یادآور شد: اما بعضی از امامزاده‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و یکی از آنها حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) است که پنج امام معصوم را درک کردند.

امام جمعه شهرری جهاد و مبارزه را از دیگر ویژگی‌های این خانواده دانست و عنوان کرد: امام هادی (ع) در ارتباط با ثواب زیارت ایشان می‌فرمایند «زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) در ری همانند زیارت امام حسین (ع) در کربلا است» و این نشان از جایگاه والای این امامزاده واجب‌التعظیم است که نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) برمی‌گردد.

اجلاس جنبش غیرمتعهدها از تدابیر مقام معظم رهبری بود

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران تاکید کرد: این اجلاس از تدابیر مقام معظم رهبری بود و دولت برای برگزاری باشکوه این اجلاس تلاش کرد و جا دارد از همه مسئولان اجرایی این مراسم، نیروهایی که با تمام تلاش امنیت این اجلاس را فراهم کردند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس عدم تعهد در جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا خودش را کشت که اجلاس در تهران برگزار نشود یا اگر برگزار می‌شود، در حد خیلی ضعیفی باشد اما به کوری چشم استکبار جهانی اجلاس نم با قدرت در ایران برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد بیان داشت: مقام معظم رهبری از یک تریبون بین‌المللی سیاست‌های ایران را به دنیا گوشزد کردند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه وجدان‌های بیدار در دنیا زیاد است، بیان داشت: مقام معظم رهبری همه مطالب را واضح و صریح بیان فرمودند و آنچه لازم بود بیان داشتند حال کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید آنها را پیگیری و انجام دهند.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با فلسطین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فلسطین که 65 سال است که از اشغال آن می‌گذرد یک راهکار ارائه دادند که همه عقلای عالم آن را می‌پذیرند و فرمودند در ارتباط با فلسطین یک همه‌پرسی برگزار شود و همه فلسطینی‌ها بتوانند در ارتباط با کشورشان رای دهند و در پایان رای‌گیری که با نظارت صورت می‌گیرد، نتیجه آن اجرایی شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول