اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

اجلاس غیرمتعهد‌ها اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان و بدخواهان نظام کشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب گفت: اجلاس غیرمتعهد‌ها اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان و بدخواهان نظام کشید و اثبات کرد که حقایق موجود در کشور ایران با مسائلی که رسانه‌های غربی نشان می‌دهند، متفاوت است.

اجلاس غیرمتعهد‌ها اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان و بدخواهان نظام کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امشب در دیدار با جمعی ازمسئولان و قشرهای مختلف مردم بناب با اشاره به تجربیات به دست آمده در جنگ هشت ساله توسط جمهوری اسلامی اظهار کرد: کشور ما امروز در تحریم است و احتمالاً حلقه این تحریم‌ها تنگ‌تر هم شده و فشارهای طاقت‌فرسا و ناگواری به ملت ایران تحمیل کنند، ولی اگر دولت و ملت خوب عمل کنند و مدیریت صحیح انجام دهند، قطعاً این تحریم‌های تلخ و ناگوار به منشاء خیر و برکت نیز تبدیل می‌شوند.

وی بیان کرد: این وعده قرآن است. «هرجا که صبر و استقامت باشد، نتیجه آن نیز برای مردم آن مثبت خواهد بود.»

امام جمعه بناب افزود: جنگ یک پدیده شوم و بدی بود و هزینه‌های زیادی تحمیل کشور کرد و انسان‌های والامقامی را از دست دادیم که تک تک آنها یک ملت بودند، مع‌الوصف برکات زیادی نیز به دنبال داشت و جنگ با آن همه تلخی‌های خود، مردم را نیز آبدیده کرد و استکبار جهانی را در جایش نشاند.

وی تصریح کرد: اگر جنگ و آموزه‌های زشت و زیبای جنگ نبود، الان معلوم نبود تازه به میدان رسیده‌ها چه بلایی بر سر این کشور وارد می‌کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز تهران به مرکز تصمیم‌گیری جهانی تبدیل گشته و سران بیش از 120 کشور با وجود فشارهای شیاطین و استکبار جهانی در کشور امامت و ولایت دور هم جمع شدند که کار ساده‌ای نیست.

وی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای حضور کمرنگ کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران خاطرنشان کرد: این اجلاس اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان و بدخواهان نظام کشید و اثبات کرد که حقایق موجود در کشور ایران با مسائلی که رسانه‌های غربی نشان می‌دهند، متفاوت است.

باقری‌بنابی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دیگر سران کشورهای جهان در طول این اجلاس فصلی نو را برای مدیریت مشترک جهانی بر پایه صلح و امنیت آغاز کرده است.

امام جمعه بناب با بیان اینکه برگزاری موفق این اجلاس موجب ایفای نقش بین‌المللی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد؛ تصریح کرد: این در حالی است که آمریکا بسیار تلاش کرد تا با شیوه‌های مختلف سران کشورهای عضو جنبش را از شرکت در این اجلاس منصرف کند.

وی گرانی‌های اخیر در کشور را مقطعی و ساختگی دانست و اظهار امیدواری کرد با صبر و تحمل مقطعی تمام مسائل به جای اولیه خود باز گردد.

باقری‌بنابی با بیان اینکه ما در حال جنگ و نبرد سیاسی و اقتصادی با جهان غرب هستیم؛ گفت: همان طوری که قبلاً نیز اعلام کرده‌ام، قدرت‌های شیطانی از ما تنها یک چیز می‌خواهند؛ آن هم اینکه از اسلام و ولایت دست بکشیم و به آنها بپیوندیم، چراکه بحث‌های انرژی اتمی، غنی‌سازی، حقوق بشر و سایر مسائل بهانه‌ای بیش نیستند و آنها در تلاشند ولایت و اسلام را ترک کنیم.

وی تأکید کرد: البته هستند افرادی در داخل کشور که حاضرند غلام حلقه به گوش غرب باشند و در فتنه 88 نیز در تلاش بودند تا کشور به جولانگاه غرب تبدیل شود ولی این کشور کشور مخلصان آل محمد(ص) است.

امام جمعه بناب سپس با تشریح بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها خاطرنشان کرد: معظم‌له در سخنان مهم خود در این اجلاس توحید را به جهانیان عرضه کرده و تأکید کردند که سرنوشت جهان در ید قدرت و اراده خداست و هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل اراده الهی قد علم کند.

وی در عین حال تصریح کرد: امام راحل(ره) با یک جمله خط مشی ما را مشخص کرده‌اند که «ما برای اسلام قیام کردیم و برای اسلام هم تحمل می‌کنیم» و این جمله ایشان سرمشق ماست.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول