اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

مشارکت برای مدیریت عادلانه نقش نوین غیرمتعهدهاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه سیرجان گفت: آن چه نقش نوین جنبش غیرمتعهدها را معین می‌کند، مشارکت همگانی برای ایجاد مدیریت عادلانه در جهان است و دمکراسی در دنیا باید بر اساس منافع تمام ملت‌ها باشد.

مشارکت برای مدیریت عادلانه نقش نوین غیرمتعهدهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران اظهار داشت: اتحاد و همدلی اعضای اجلاس غیرمتعهدها در تهران می‌تواند نظام بین‌الملل را تغییر دهد و صلح و ثبات را برای جهان ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه باید منتظر قطعنامه پایانی این اجلاس بود، افزود: آن چه نقش نوین جنبش غیرمتعهدها را معین می‌کند، مشارکت همگانی برای ایجاد مدیریت عادلانه در جهان است و دمکراسی در دنیا باید بر اساس منافع تمام ملت‌ها باشد.

حسینی اجلاس غیرمتعهدها در ایران را موجب رسوایی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: در دیدار سران کشورها با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور و همچنین سخنرانی تاریخی رهبری تحولات کنونی به نتیجه مطلوب می‌رسد و نقش نظام اسلامی در ثبات منطقه روش‌تر می‌شود.

حسینی تصریح کرد: سخنان رهبری سمت و سوی سند اجلاس غیرمتعهدها را معین کرد تا در آینده شاهد تحول سیاسی نسبت به جهان و نظام اسلامی توسط کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس باشیم.

وی گسترش همکاری سران اجلاس را همراه با ارتقای فرهنگ صلح خواستار شد و گفت: پیشرفت تعاملات و منافع ملی هر کشور لازم است و تأثیرگذاری صحیح از مزایای اجلاس تهران است.

حسینی به تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: ملت سوریه تصمیم گیرنده کشور خود هستند و دخالت بیگانگان و شیطنت‌های برخی کشورها به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب کشتار مردم شده است.

وی اذعان داشت: اعزام تروریست‌ها با انواع سلاح‌ها به سوریه توسط رژیم صهیونیستی به این علت است که این رژیم بقای خود را در نابودی نظام سوریه می‌بیند و این امر یک خواب و خیال بیهوده است، زیرا نظام سوریه همراه با مردم این کشور مقتدرتر از گذشته است.

حسینی با اشاره به تحریم‌ها و بحث اقتصاد مقاوتی خواستار برنامه‌ریزی صحیح در اقتصاد خانواده‌ها توسط مردم و اقتصاد جامعه توسط مسئولان شد.

وی ابراز داشت: اگر چه ما تحریم‌ها را دور زده‌ایم، اما باید با هوشیاری در برابر ترفندها و حیله‌های آمریکا و ایادی شیطان مقابله کرد و مطمئن هستیم که ملت ایران همیشه پیروز و مقتدر است.

عدم تعهد بزرگ‌ترین نشست بین‌المللی تاریخ ایران

حجت‌الاسلام محمد کرمانی امام جمعه پاریز سیرجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای این شهر اظهار داشت: اجلاس عدم‌تعهد بزرگ‌ترین نشست بین‌المللی تاریخ ایران محسوب می‌شود.

کرمانی گفت: این اجلاس در تهران شرایط ویژه‌ای را برای کشورمان پدید آورد تا نظام اسلامی به راحتی حقانیت و صداقت خود را به تمام جهان اعلام کند و حضور 8 هزار نفری کارشناسان، مسئولان، نمایندگان، رؤسای کشورهای جهان به عنوان کشوری پرتلاش، سازنده و قدرتمند خود را اثبات کرد.

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی و آمریکا که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی، تلاش و رایزنی کرده بودند تا کشورهای عضو در اجلاس شرکت نکرده یا کم‌رنگ در جنبش عدم تعهد حضور یابند، اما با استقبال گسترده و بی‌نظیر کشورهای عضو روبه‌رو و خود بازنده و منزوی گشتند.

خطیب جمعه پاریز افزود: اجلاس سران عدم‌تعهد در حالی در کشور ما برگزار شد که جهان و خاورمیانه در تحولات پیچیده اما مهم و سرنوشت‌ساز مانند مسئله سوریه، بحرین و حرکت‌های مردمی روبه‌رو است و موضع نظام اسلامی را در قبال این تحولات تثبیت و منطقی می‌کند.

امام جمعه پاریز عنوان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس عدم‌تعهد تهران را رسوا کننده آمریکا، رژیم صهیونیستی و زورگویان و قلدران غرب عنوان کرد.

 

وی بیان داشت: سازمان ملل دارای ساختاری غیر منطقی و ناعادلانه است.

امام جمعه پاریز خاطرنشان کرد: آمریکا و همدستانش با حمایت این سازمان دمکراسی را با زورگویی و دخالت نظامی، مبارزه با تروریسم را با کشتار مردم بی‌دفاع در کشورها به عمل می‌رسانند و جان انسان در آمریکا دارای ارزش بسیار و گران است، اما در آفریقا و آمریکای لاتین ارزشی ندارد و باید این روش و منش با حمایت سازمان ملل از بین برود تا جهان روی آرامش و عدالت را ببیند.

کرمانی با تقدیر از برگزارکنندگان و برنامه‌ریزان اجلاس تحولات منطقه را در آینده به نفع ایران اسلامی عنوان کرد و به بحث اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تحریم‌ها هم پرداخت و اذعان داشت: راه پیروزی بر تحریم جهانخواران غرب علیه ملت ایران نگاه و عمل به سخنان مقام معظم رهبری و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی در خطبه اول نماز با توصیه به تقوای الهی به راهکارهای زندگی سالم پرداخت و عدم توجه والدین به شرایط ازدواج فرزندان موجب افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد و دخالت دیگران در زندگی زوج‌های جوان، بی‌اعتنایی به خواست‌های یکدیگر، عدم تناسب فرهنگی و خانوادگی و توقعات نامحدود زن و شوهر از یکدیگر از علل طلاق در جامعه دانست.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول