اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مبارکه:

ایران از تریبون غیرمتعهدها پیام‌هایش را به دنیا ارسال می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مبارکه گفت: جمهوری اسلامی ایران از تریبون اجلاس غیرمتعهدها پیام‌هایش را به دنیا به ویژه کشورهای اسلامی ارسال می‌کند.

ایران از تریبون غیرمتعهدها پیام‌هایش را به دنیا ارسال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی، تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران را کانون و مرکز توجهات بین‌المللی دانست و افزود: در این روزها، تهران نقطه ثقل حوادث سیاسی و بین‌المللی است چرا که رؤسا و نمایندگان بیشتر کشورهای جهان و ملت‌های دنیا، قریب دو سوم دولت‌ها، وزرا، روسای جمهور، تیم‌ها و کارشناسان اقتصادی، سیاسی، صنعتی و فرهنگی دنیا در تهران حضور دارند.

وی اظهار کرد: جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی پس از سازمان ملل متحد یکی از بزرگ‌ترین اجلاس‌ها با بالاترین حضور و میزان شرکت کننده را در تهران برگزار می‌کند.

خطیب جمعه مبارکه با مرور تاریخ شکل‌گیری جنبش غیر متعهدها گفت: در زمانی که بلوک شرق و غرب مشغول استثمار کشورها و نابودی انسان‌ها بودند، انسان‌های آزادی‌خواه و مبارز مانند جواهر لعل نهرو، مارشال تیتو و دکتر احمد سوکارنو جنبش غیر متعهدها را پایه‌ریزی کردند تا این جنبش نه تعهدی به غرب نه به شرق داشته باشد و در پی استقلال و تکریم مقام انسان‌ها و کشورشان باشند.

وی برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها در ایران فارغ از نتایج حقوقی و دستاوردهای نهایی بین‌المللی را برای کشور و ملت بزرگ ایران دارای برکات، نتایج ملموس و دستاوردهای بزرگ و عالی دانست.

محمدی اضافه کرد: در زمانی که دولت‌های استعماری در پی منزوی‌کردن و به فراموشی سپردن ملت بزرگ ایران هستند، تا کسی از ایران حرف شنوی و الگوگیری نکند و در مقابل ظلم و زورگویی نایستد، اگر اجلاس در ایران برگزار شود نه تنها ایران از انزوا و فشار تحریم‌ها خارج می‌شود، بلکه از تریبون غیر متعهدها پیام‌هایش را به دنیا و به ویژه به کشورهای اسلامی و جنبش بیداری اسلامی ارسال می‌کند.

وی با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان برای برگزار نشدن این اجلاس در تهران گفت: دشمنان هر چه تلاش کردند، کمتر نتیجه گرفتند و اعضای جنبش غیر متعهدها با بالاترین حضور کشورها، بزرگ‌ترین اجلاس در طول تاریخ برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها را در تهران برپا کردند.

امام جمعه مبارکه تصریح کرد: آمار بالاترین میزان حضور شرکت‌کننده در اجلاس تهران نشان از امنیت بالای ایران است.

وی یادآور شد: در شرایطی که ایران در اوج تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی و نیز تحولات منطقه و بیداری اسلامی در بحرین عربستان و سوریه است، برگزاری اجلاس در ایران زمینه آشنایی دنیا و کشورهای شرکت‌کننده با واقعیات، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران را فراهم آورد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول