اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

اجلاس نم موجب کم‌رنگ شدن تحریم‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان به تاثیر برگزاری اجلاس نم در تهران اشاره کرد و گفت: این مهم موجب گسترش ارتباطات ایران با سایر کشورها و کم‌رنگ شدن تحریم‌ها می‌شود.

اجلاس نم موجب کم‌رنگ شدن تحریم‌ها می‌شود

سالار مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اجلاس سران کشورهای عضو غیرمتعهد یکی از رویدادهای کلان بین‌المللی است که از تاثیرگذاری ویژه‌ای به لحاظ نشان دادن تثبیت امنیت کشور برگزارکننده و غیر منزوی بودن آن برخوردار است.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، جنبش غیرمتعهدها یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های بین‌المللی به لحاظ کمیت است چراکه بخش عمده‌ای از جمعیت دنیا در قالب کشورهای عضو، در این جنبش عضویت دارند.

مرادی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که ایران در فضای تحریم و تهدید قرار دارد، برگزاری این اجلاس در کم‌رنگ کردن تحریم‌ها موثر بوده و ارتباط آن با کشورهای عضو این اجلاس بیشتر خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان یادآور شد: تشکیل این سازمان به زمانی برمی‌گردد که کشورهای حوزه سوسیالیسم و امپریالیسم تمامی منافع بین‌المللی را به نفع خود و هم‌پیمانانشان می‌خواستند.

وی تصریح کرد: این کشورها هم برای مقابله با این دیدگاه و تفکر، جنبش غیرمتعهدها را تشکیل دادند که از جایگاه بین‌المللی برخوردارند و بر مسائل جهانی تاثیرگذار هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: اکثر کشورهای عضو اجلاس نم در نقاط استراتژیک و قابل توجه جهان قرار دارند که ارتباط بیشتر با آنها در مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی موثر خواهد بود که ایران باید از این مهم استفاده لازم را ببرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به ریاست سه ساله ایران در این اجلاس اشاره کرد و گفت: چنین مسئولیتی موجب ارتقا و مقبولیت و مشروعیت بیشتر ایران در عرصه بین‌الملل می‌شود و نقش مهمی در تعامل با سایر کشورها خواهد داشت.

مرادی در پایان اظهار داشت: برگزاری اجلاس نم در تهران زمینه را برای ارتباط بیشتر ایران با کشورهای عضو فراهم کرده است و دستگاه‌های حوزه اقتصاد و سیاست باید برای استفاده بیشتر از این فضا نهایت تلاش داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول