اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مهم‌ترین دستاورد اجلاس غیر متعهد برای ایران در حوزه اقتصاد بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد میزبانی اجلاس نم برای کشورمان در حوزه اقتصادی قابل تحلیل و ارزیابی است.

مهم‌ترین دستاورد اجلاس غیر متعهد برای ایران در حوزه اقتصاد بین‌المللی است

حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار با اشاره به دستاوردهای برگزاری اجلاس شانزدهم سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: میزبانی نشست‌های مهم بین‌المللی تاثیرات و دستاوردهای مختلفی برای کشور میزبان دارد و به همین دلیل حکومت‌ها تلاش می‌کنند که به عنوان میزبان نشست‌ها و اجلاس‌های مهم باشند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران توسط چند کشور اروپایی عضو گروه 1+ 5 تصریح کرد: از ابتدای اعمال این تحریم‌ها، کشورهای اروپایی و آمریکایی تلاش کردند تا دیگران را با خود همراه سازند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها برای همراهی حکومت‌های متعدد علیه جمهوری اسلامی از ابزارهای مختلفی استفاده و حتی کشورهایی که با ایران دارای رابطه مالی هستند را تهدید کردند.

گروسی گفت: برای اینکه اعمال تحریم‌ها علیه ایران اسلامی عملی باشد، غربی‌ها ناگزیر هستند که کشورهای بیشتری را با این توطئه همراه سازند، اما حضور بیش از 120 کشور جهان در تهران و شرکت گسترده آنها در اجلاس نم نشان داد که موفقیتی نصیب غربی‌ها نشده است.

وی بیان داشت: بنابراین می‌توان گفت که مهمترین دستاورد اجلاس شانزدهم غیر متعهدها در تهران برای کشورمان در حوزه اقتصادی بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که از جمله مهم‌ترین کمیسیون‌های اقتصادی خانه ملت محسوب می‌شود، ادامه داد: برای تحقق تحریم‌ها لازم بود که مبادلات پولی و بانکی کشورهای مختلف با ایران قطع شده و ما در تجارت با جهان دچار مشکلات بسیاری شویم.

* تاکید معنی‌دار اعضای نم بر گسترش رابطه با ایران

گروسی گفت: با این وجود شاهد بودیم که سران بیش از 120 کشور حاضر در اجلاس تهران در گفت‌وگوهای جداگانه و مختلف بر روی یک نکته تاکید داشتند و آنهم گسترش روابط خود با ایران است.

وی متذکر شد: حتی کشورهای بزرگی مانند هند به صراحت اعلام کردند که برای رابطه با ایران به هیچ تهدیدی توجه نخواهند کرد و این امر نشان دهنده موفقیت بزرگ اجلاس تهران برای ایران اسلامی است.

این مسئول در پایان با معنی‌دار توصیف کردن استقبال 120 کشور برای گسترش رابطه با تهران اذعان داشت: امیدواریم غربی‌ها پیام جهانیان را دریافت کرده و دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران بردارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول