اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:

دستیابی به دانش فنی تولید 15 نوع واکسن جدید در دستور کار است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از عزم این مؤسسه برای تولید 15 نوع محصول و واکسن جدید در راستای قطع وابستگی آنها به خارج از کشور خبر داد.

دستیابی به دانش فنی تولید 15 نوع واکسن جدید در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، هادی فامیل قدکچی اظهار کرد: در سال گذشته حجم تولید واکسن در این مؤسسه با افزایش 50 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبرو شد که این روند را همچنان دنبال کرده و بدنبال آن هستیم که تأثیر منفی تحریم‌ها را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مؤسسه رازی مؤسسه‌ای پژوهش محور است و در حال حاضر نیاز کشور به پژوهش‌های کاربردی است این مؤسسه نیز عزم خود را بر حمایت از تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی گذاشته تا در سایه چنین تحقیقاتی زمینه کاستن از وابستگی به خارج از کشور و نیز تولید محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی فراهم شود.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر تولید 6 نوع واکسن جدید را نیز در دست تهیه داریم و موسسه رازی با داشتن 15 آزمایشگاه مرجع و ملی توان آن را دارد تا ضمن تولید موارد بیشتری از این دست به کاهش بیماری‌های دام و طیور کمک قابل توجهی کند.

قدکچی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته، واکسن گامبوروی تولیدی مؤسسه رازی با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و در حال حاضر نیز اقدامات اجرایی برای تولید انبوه آن رو به اتمام است.

وی، همراه بودن مؤسسه رازی را با سازمان دامپزشکی از جمله رسالت‌های این مؤسسه دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل این دو نهاد بهداشتی و تحقیقاتی، زمینه کاستن هرچه بیشتر بیماری‌های دام و طیور شکل بگیرد و به تبع آن افزایش سلامت آحاد جامعه روند صعودی داشته باشد.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول