اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

حضور یک هزار نفری در «طرح قرآنی 1446» مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در طرح قرآنی 1446 قرآن آموزان موسسه‌های قرآن و عترت مازندران یک هزار نفر شرکت کردند.

حضور یک هزار نفری در «طرح قرآنی 1446» مازندران

حجت‌‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در طرح قرآنی 1446، قرآن‌آموزان موسسه‌های قرآن و عترت مازندران، یک هزار نفر شرکت کردند.

وی با اشاره اینکه این طرح به مناسبت یک هزار و 446 امین سال نزول قرآن کریم با محوریت جزء 30 با عنوان طرح 1446 به صورت گسترده با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط و صدا و سیما اجرا شد، افزود: این برنامه با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و مشارکت 22 موسسه فعال استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه یک‌هزار نفر در این دوره شرکت کردند، گفت: بیش از 90 نفر از قرآن‌ آموزان در آزمون مرحله اول این طرح بزرگ، یکی از بانیان اصلی این امر مهم در استان  بوده است.

این مسئول یادآور شد: آزمون نهایی این طرح در مهر سال‌ جاری همزمان با آزمون سایر دوره‌های آموزشی در حال اجرا برگزار می‌شود.

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور نشر، تبلیغ، اشاعه فرهنگ و بسط معارف قرآنی و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام بیشتر به امر ترویج حفظ قرآن کریم، آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

* اهدای 36 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی 36 هزار جلد کتاب در پنج ماه گذشته به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مازندران، مراکز فرهنگی و هنری، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس و مساجد اهدا شد، متذکر شد: این اداره کل برنامه‌های متنوعی در حوزه کتاب در سال 91 برگزار می‌کند.

این مسئول برگزاری نمایشگاه‌های کتاب (همزمان با اجرای طرح سالم‌سازی دریا) نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، نمایشگاه هفته کتاب، نمایشگاه بزرگ کتاب کشوری، همایش تجلیل از خادمان و فعالان نشر در استان از برنامه‌های متنوع این اداره کل در حوزه کتاب عنوان است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول