اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

دشمنی همه‌جانبه استکبار نشانه بر حق بودن نظام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از جمله نشانه‌های بر حق بودن نظام اسلامی ایران را دشمنی همه جانبه استکبار با این نظام دانست.

دشمنی همه‌جانبه استکبار نشانه بر حق بودن نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدکاظم پورامینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از آزادگان فرهنگی استان قم با اشاره به رشادت‌هایی که در سال‌های دفاع مقدس از سوی مردم ایران صورت گرفت گفت: به برکت ایثار و فداکاری ایثارگران و جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، خداوند نعمت را بر ما ایرانیان تمام کرد و هر روز به شوکت و اقتدار این نظام اسلامی افزوده و ما را بیش از پیش مدیون آنها می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: ملت اسلامی ایران در طول سال‌های دفاع مقدس برای ارزش‌های والای این نظام اسلامی ایثارگری‌های فراوانی کرده و با اسارت‌ها و رشادت‌هایی که از آزادگان عزیزمان به‌وجود آمد، شکوه ایران اسلامی در سطح جهان چشمگیر شد.

پورامینی تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان را یک فرصت قلمداد کرد و افزود: ما امروز پیشرفت و توانایی ایران را مدیون سختی‌هایی هستیم که این عزیزان در سال‌های پرفراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس به جان خریدند و پس از این رشادت‌ها، مدیون سختی‌هایی هستیم که مردم ایران در پی تحریم‌های همه جانبه به جان خریدند و با این ایثاری که از خود نشان دادند، ایران را در زمره پیشرفته‌ترین کشورهای جهان قرار دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ادامه خاطر نشان کرد: از نگاهی دیگر تمام موفقیت‌هایی که در این سال‌های پیش از انقلاب و در زمان رشادت‌های جوانان انقلابی و پس از آن در سال‌های دفاع مقدس به وجود آمد را مدیون بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) هستیم، ایشان بودند که با انفاس قدسی خودشان موجب به‌وجود آمدن یک بیداری در میان مردم ایران شده و با راهنمایی‌هایشان موجبات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به حول و قوه الهی به‌وجود آوردند.

وی افزود: ما نباید فراموش کنیم که رشادت‌ها و مبارزات پیش از انقلاب اسلامی ایران و اینکه افرادی در این سال‌ها با به خطر انداختن جان خود، در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کردند، الگو گرفته از نهضت امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت بوده است.

پورامینی از جمله نشانه‌های بر حق بودن نظام اسلامی ایران را دشمنی همه جانبه استکبار با این نظام دانست و افزود: اینکه ایران اسلامی سال‌های سال قبل از انقلاب تا سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دشمنی‌های مختلفی روبه‌رو است نشان از این موضوع است که حرکتی که ما در آن قرار گرفته‌ایم راه حق است و افرادی که تاب تحمل حق و حقیقت را ندارند به هر شکل ممکن اقدام به دشمنی با ایران کرده و سعی در جلوگیری از موفقیت‌های این کشور اسلامی دارند.

وی اذعان کرد: اینکه در میان مربیان و مدیران و کارکنان آموزش و پرورش افرادی هستند که در راستای پیروزی اسلام سال‌ها با مستکبران مبارزه کرده و به خواست خداوند سال‌های سال هم در اسارت دشمن بودند، یک افتخار بزرگ به حساب می‌آید، طبیعتا تاثیری که دانش‌آموزان ما از شما بزرگواران می‌گیرند بسیار بالا خواهد بود، چون شما خودتان نمونه و الگویی از یک آزادمرد هستید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم حفظ فرهنگ ایثار و شهادت را از ضروریات جامعه اسلامی خواند و افزود: مهم‌ترین دلیلی که این چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی به‌وجود می‌آید و ما گردهم جمع شده و از آزادگان و ایثارگران تجلیل به عمل می‌آوریم، اهمیت و نقش این فرهنگ عظیم است.

وی افزود: ما باید بدانیم این حرکتی که سال‌های سال و از صدر اسلام به عنوان یک فرهنگ شناخته شده است، چه اهمیتی دارد، در درجه اول باید این فرهنگ حفظ شود که این نخستین وظیفه‌ای است که بر دوش شما گذاشته شده است، شما نخستین افرادی هستید که این وظیفه بر آنها واجب خواهد بود.

وی عنوان کرد: دومین نقشی که در این زمینه باید انجام دهیم، ترویج این فرهنگ عظیم است فرهنگی که همه سختی‌ها را برای پیروزی اسلام و انقلاب به جان می‌خرد، هیچکس بهتر از کسانی که چنین سختی‌هایی را از نزدیک تجربه کرده‌اند نمی‌تواند آن را ترویج دهد، فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا است و در راستای فرهنگ انتظار حرکت می‌کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول