اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

فرمایش رهبر فرزانه انقلاب کابوس وحشت استکبار بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در حقیقت کابوسی وحشتناک برای استکبار جهانی در دستیابی به منافع نامشروعشان بود.

فرمایش رهبر فرزانه انقلاب کابوس وحشت استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: این سخنان سنجیده و مدبرانه نشان داد که مدیریت جهانی غرب به سردمداری آمریکا مدیریتی شکننده است و رهبری معظم انقلاب نیز دست در جایی گذاشت که آنها از آن وحشت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این سخنان ارزشمند می‌تواند نقطه عطفی در تغییر و اصلاح مدیریت جهانی باشد تا مبادا برخی کشورها از اخم زور‌گویان بترسند و یا بخواهند منطق حق را زیر سئوال ببرند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سخنان مقام معظم رهبری سراسر بوی توحید و یکتاپرستی می‌داد و به شایستگی ماهیت فاسد غرب زیر‌سئوال رفته و منطق مستدل جامعه اسلامی به خوبی نمایان شد.

عاملی به برخی پیامد‌های اجلاس تهران اشاره کرد و گفت: عظمت اجلاس تهران در حقیقت عزت، سربلندی و همچنین اعتبار و وزن کشورمان را در عرصه بین‌المللی بالا برد و قطعاً بعد از اجلاس تهران دوستان و دشمنان حساب خاصی را برای این کشور باز می‌کنند.

وی این اجلاس را در معادلات بین‌المللی حساس، خطیر و تاثیر‌‌گذار توصیف  و تاکید کرد: میزبانی ایران نشان داد که این کشور از شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و بالاتر از همه امنیتی برخوردار است که میزبانی چنین اجلاسی را عهده‌دار شده در حالی که در دوران شاهنشاهی این کشور در معادلات جهانی نقشی نداشته و بیشتر خانه‌نشین بوده است.

امام جمعه اردبیل افزود: این اجلاس سبب شد تا هر چه استکبار بافته بود پنبه شود و تبلیغات منفی علیه ایران نیز بشکند چراکه دنیا فهمید نه تنها ایران با دیگر کشورها مشکلی ندارد بلکه دیگر کشورهای آزادیخواه نیز با ایران مخاصمه و مناقشه ندارند.

عاملی بیان داشت: غیر از آمریکا و همدستان منطقه‌ای او که برای تمام دنیا مشکل‌آفرین شده‌اند بقیه کشورها در صدد صلح و توسعه روابط هستند به طوری که آمریکا حتی برای سازمان ملل و رؤسای آن نیز وقعی نمی‌نهد به طوری که از ماه‌ها پیش سعی می‌کرد از سفر بان‌کی‌کون به هر نحو ممکن جلوگیری کند.

وی ادامه داد: این برای غرب و آمریکا زجر‌آور بود که در جلوی رئیس سازمان ملل متحد رهبر فرزانه انقلاب به ساختار سازمان ملل ایراد بگیرد و از ساختار نامناسب سازمان ملل و شورای امنیت گلایه و انتقاد کند.

ورود بان‌کی‌مون نشان از پوچی قطعنامه‌های اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: دشمنان ما تاکنون در شورای امنیت چهار قطعنامه علیه ایران صادر کرده‌اند در حالی که سفر بان‌کی‌مون به ایران ماهیت آنها را زیر‌سئوال برده و آثار قطعنامه را نیز خنثی کرده است.

عاملی تصریح کرد: این سفر نشان داد که رئیس سازمان ملل جلوی غرب و آمریکا ایستاده است و تمام تهدیدها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بان‌کی‌مون به تقویت اراده او کمک کرده است تا در این اجلاس کمک کند و اعتبار نظام سلطه را ثابت کرده و زیر سئوال ببرد.

وی گفت: به دنبال برگزاری این اجلاس همه اذعان کردند که ایران در بحث هسته‌ای دنبال سوء استفاده و یا ساختن بمب هسته‌ای نیست بلکه ایران به تمام تعهدات جهانی خود پایبند است و تلاش غرب برای خارج کردن ایران از شورای امنیت و یا تعلیق عضویت این کشور نتیجه‌ای معکوس داشته است.

خطیب جمعه اردبیل ابراز داشت: این اجلاس نشان داد که ایران اسلامی در عرصه جهانی و بین‌المللی نه تنها، تنها نیست بلکه 120 کشور همراه ایران است و صدها کشور دیگر نیز دلباخته مرام این ملت هستند.

عاملی عنوان کرد: در این رویارویی غرب به خوبی فهمید که خودشان در انزوای کامل هستند و کودتای دیپلماتیک علیه ایران نتیجه‌ای جز منزوی‌ کردن غرب به همراه نداشته است.

وی با اعلام اینکه ایران اسلامی ما یک هفته در صدر رسانه‌ها و اخبار جهان قرار دارد، یادآور شد: در این یک هفته منطق ایران برای مدیریت جهان به دنیا معرفی شد و در این مدت توانستیم قلب‌های متعددی را تسخیر کنیم به طوری که تریبون‌های بین‌المللی را دست گرفتن کار سختی است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از جنگ جهانی دوم فاتحان سعی کردند برای تامین منافع خود سازمان ملل و شورای امنیت را تشکیل دهند اما امام راحل در آغازین روزهای پیروزی انقلاب دستور داد تا ایران عضو سازمان ملل باشد تا از این طریق بتواند حقانیت خود را به دنیا معرفی کند.

اجلاس تهران نشان‌دهنده بی‌اعتباری تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی دیگر آثار این اجلاس را بیهوده بودن تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا و حتی هوشمندان آنها توصیف کرد و اظهار داشت: آمریکا در این اجلاس فهمید که نه تنها تحریم هوشمند و فلج‌کننده در حق این ملت کارساز نیست بلکه اکثر کشورهای شرکت‌کننده به ویژه هندوستان با 250 مقام عالی رتبه حضور یافته‌اند تا در حاشیه این اجلاس قرارداد و پیمان‌های اقتصادی عظیمی را با ایران منعقد کنند.

وی گفت: این اجلاس نشان‌دهنده بی‌هویت بودن رهبری جهانی آمریکا و زیر‌سئوال رفتن این اقدام بود که در حقیقت هیبت جهانی آمریکا شکسته شد و دنیا فهمیدند که نتیجه دریوزگی جز این نیست.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آمریکا روزی در 2.5 ساعت افغانستان را تصرف کرد دیگر سازمان ملل به افکار عمومی اجازه نمی‌دهد در سوریه چنین حرکتی را مرتکب شود چراکه امروز به برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت و حقانیت نظام اسلامی جایگاه جهانی آمریکا متزلزل‌تر شده است.

عاملی اجلاس شانزدهم عدم تعهد را از لحاظ حضور اعضا دارای رکورد بی‌سابقه توصیف کرد و افزود: اگر آمریکا به اعضای این جنبش فشار آورد که نروید اما آنها با تمام قدرت حضور یافتند و این پیام معنادار برای استکبار جهانی و صهیونیست بود که دیگر دوران رفتار قلدر مآبانه گذشته است.

وی یادآور شد: در 15 اجلاس گذشته از تهدید سراغی نبود در حالی که این بار سعی کردند با تهدید اعضا آنها را از حضور در اجلاس تهران منصرف کنند اما حضور 120 کشور جهان لبیکی بزرگ به یکپارچگی امت آزادیخواه بوده و سبب شد تا غرب از این حرکت دق کند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: جای خوشحالی اینجاست که بیش از سه سال مسئولیت این جنبش در دست ایران است که این خود ظرفیت عظیمی است تا در مسیر حفظ و اعتلای منافع ملی خود از آن بهترین استفاده را ببریم.

عظمت مسجد به شکوه حضور مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل، عاملی هفته جهانی مساجد را گرامی داشت و بیان داشت: مسجد از شعایر اسلام است و آبادانی آن در حضور مردم و برپایی نمازهای جماعت است.

وی به عظمت و جایگاه نماز جماعت در آیات و روایات اسلامی اشاره کرد و افزود: یک رکعت نماز جماعت از 24 رکعت نماز فرادی بهتر است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر در روز قیامت عده‌ای حسرت روز قیامت را می‌خورند به دلیل پاداش حضور در نماز جماعت و جمعه است که هر رکعت نماز جماعت مساوی با 2 هزار رکعت نماز فرادی است که در دین اسلام نسبت به آن تاکید فراوان شده است.

عاملی به ویژگی‌های متعدد در افزوده شدن بر حسنات و پاداش نماز جماعت اعم از حضور عالم، محل نماز، صف اول نماز و ... ادامه داد: اذان گفتن، برای نماز جمعه شتاب کردن و حضور در صف اول نماز جماعت مورد تاکید دین اسلام است که زمین و زمان از نوشتن و جمع‌آوری حسنات آن عاجز هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: هر قدمی برای نماز جماعت برداشتن 70 درجه و حسنه دارد و انتظار نماز کشیدن نیز ثواب فراوان داشته و در حقیقت کفاره گناهان است که شایسته است مومنان و انسان‌های متعهد به تبلیغ و ترویج آن اقدام کنند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول