اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان ارشد استانی

پل بزرگ ورودی شهر یاسوج کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: کلنگ پل بزرگ ورودی اصفهان به یاسوج با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

پل بزرگ ورودی شهر یاسوج کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قباد نگین‌تاجی عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی پل اتصال بنسنجان به مهریان در ورودی یاسوج از سمت اصفهان که با حضور معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری، فرماندار بویراحمد و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت، شهرداری یاسوج افتخار دارد تا کام مردم را با یک افتتاحیه و یک کلنگ‌زنی شیرین کند.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان شایسته خدمت هستند و نوکری آن‌ها افتخار است، گفت: پل فعلی در یاسوج از سمت اصفهان وضعیت نامناسب هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ زیبایی داشته که در این پروژه مهم هر دوی این اشکالات رفع می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه سیمای ورودی شهر گردشگرپذیر یاسوج است که طراحی زیبای آن، منظره و چهره‌ای شایسته را به این شهر که لقب پایتخت طبیعت ایران را دارد خواهد بخشید.

نگین‌تاجی خاطرنشان کرد: کار مشاوره و طراحی این پروژه مهم به شرکت طرح‌آفرینان فارس که از شرکت‌های موفق کشور در این زمینه است واگذار شده که امید است در مدت زمانی حتی کمتر از قرارداد به بهره‌برداری برسد.

شهردار یاسوج با بیان اینکه از هم‌اکنون به فکر اجرای باکیفیت این پروژه در مهلت مقرر هستیم، تصریح کرد: بدون شک این پروژه به لحاظ اهمیت آن نیازمند همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی، اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

نگین‌تاجی، اعتبار این پروژه را 28 میلیارد تومان خواند و گفت: البته این رقم به لحاظ احداث جاده‌های دسترسی افزایش خواهد یافت و این در حالی است که همه تخصیص این پروژه در سال گذشته، یک‌میلیارد تومان بوده است.

غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری یاسوج، ساخت این پل را در ورودی یاسوج ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد هر چه سریع‌تر مردم از این پروژه خوب و مؤثر استفاده کنند.

وی با اعلام حمایت خود از پروژه‌های در دست اجرای این استان ادامه داد: با همه ظرفیت‌های موجود نسبت به تسریع، تسهیل و اجرای با کیفیت پروژه‌ها اقدام خواهیم کرد.

* این پروژه موجب حذف یکی از حادثه‌خیزترین نقاط این استان می‌شود

محمد نصر، پیمانکار این پروژه در آیین یاد شده یکی از اهداف احداث این پل را حذف نقطه حادثه‌خیز و رفع قوس‌های حاشیه پل خواند و گفت: علاوه بر حذف این نقطه حادثه‌خیز، با ساخت این سازه ماندگار و زیبا، چهره شهر یاسوج زیباتر می‌شود.

وی بیان کرد: این مسیر با احداث پل، دوطرفه می‌شود که علاوه بر آن ساخت این پل روی رودخانه مهریان و حاشیه‌سازی‌ها و فضای سبزی که احداث می‌شود آن را به یک نقطه زیبا و گردشگرپذیر تبدیل می‌کند.

نصر، طول این پل را 500 متر و عرض آن را 27 متر اعلام کرد و یادآور شد: عرض این پل بزرگ شامل دو باند 11 متری رفت و برگشت و دو پیاده‌روی دو و نیم متری است که با یک نمای فلزی بسیار زیبا طراحی شده است.

* حاشیه

این مراسم کلنگ‌زنی قرار بود در ساعت 12 ظهر صورت گیرد ولی به علت تاخیر برخی مسئولان از جمله معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری، فرماندار بویراحمد و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ساعت دو بعد از ظهر برگزار شد که این انتظار دو ساعته خبرنگاران نگرانی‌هایی را ایجاد کرد. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول