اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش و پرورش نسبت به آسیب‌شناسی 6،3،3 اقدام کرده است/ خانواده‌ها نگران نباشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های لازم نسبت به آسیب‌شناسی این طرح اقدام کرده است و خانواده‌ها نباید نسبت به اجرای نظام 6،3،3 برای دانش‌آموزان نگران باشند.

آموزش و پرورش نسبت به آسیب‌شناسی 6،3،3 اقدام کرده است/ خانواده‌ها نگران نباشند

سیدمجید عاملیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از سال تحصیلی آتی و هم‌زمان با آغاز مهرماه جاری نظام 6،3،3 در سطح مدارس اجرا می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های لازم نسبت به آسیب‌شناسی این طرح اقدام کرده است و خانواده‌ها نباید نسبت به اجرای نظام 6،3،3 برای دانش‌آموزان نگران باشند.

وی با تاکید بر اینکه سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی در پایه نخست راهنمایی تحصیل نمی‌کند، ادامه داد: با اجرای نظام 6،3،3 و حذف این پایه ممکن است که نگرانی‌هایی در ارتباط با بحث مردودی‌های پایه نخست راهنمایی وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش نگرانی‌ها و نقایص ناشی از این موضوع را با شرایط آزمون‌های مجددی که برای دانش‌آموزان مردودی پایه نخست راهنمایی فراهم می‌شود، برطرف می‌کند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع چندین مرحله آزمون برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که تعداد محدودی از این دانش‌آموزان نیز نمره درسی را کسب نکنند به پایه دوم راهنمایی می‌روند و در صورتی که دروس پایه دوم راهنمایی خود را با موفقیت بگذرانند، مشکل آنها نیز در راستای مردودی در پایه نخست برطرف می‌شود.

عاملیان با اشاره به اینکه این روش مطلوبی نیست که یک سال تحصیلی دانش‌آموزی را به دلیل عدم قبولی در درسی، منفی اعلام کنیم، تاکید کرد: این روش در بحث ارزیابی و ارزش‌یابی تحصیلی دانش‌آموزان یک روش نامطلوب و نادرستی است و نظام آموزشی کشور نباید عمر دانش‌‌آموز و سرمایه‌های مادی خانواده‌ها را به دلیل قبول نشدن در یک درس نادیده بگیرد و مجازات یک ساله برای آنها تعیین کند.

وی افزود: اما متولیان نظام آموزشی باید تلاش کنند که دانش‌آموزان، دانش نیاموخته به مرحله بالا‌تر نروند و در حال حاضر نظام آموزشی کشور با برگزاری آزمون‌های مکرر نسبت به برطرف شدن این نقیصه تلاش می‌کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول