اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اطلاع‌رسانی پروژه مساحی اراضی کشاورزی زنجان خبر داد

اجرای پروژه مساحی در 900 هزار هکتار اراضی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر اطلاع‌رسانی پروژه مساحی اراضی کشاورزی استان زنجان از پیش‌بینی اجرای پروژه مساحی اراضی در 880 تا 900 هزار هکتار از اراضی استان زنجان خبر داد.

اجرای پروژه مساحی در 900 هزار هکتار اراضی زنجان

علیرضا کردلو در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هدف اصلی پروژه مساحی اراضی نقشه‌دار کردن زمین‌های کشاورزی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشاورزان از دو مسئله آگاه نیستند، افزود: حد و حدود زمین و مساحت زمین را برخی کشاورزان آگاه نیستند.

مدیر اطلاع‌رسانی پروژه مساحی اراضی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه مساحت اراضی به صورت الکترونیکی تعیین می‌شود، افزود: بسیاری از مشکلات کشاورزان با تعیین مساحت اراضی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح مشکلات کشاورزان با بسیاری از سازمان‌های اجرایی از جمله منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه حل می‌شود، افزود: ‌در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن مساحت زمین‌های کشاورزی مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آمده است.

کردلو با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح از شهریور ماه سال گذشته تصریح کرد:‌ از فروردین ماه سال جاری این پروژه در استان زنجان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 42 اکیپ برای نقشه‌برداری از اراضی اقدام می‌کنند، افزود: این افراد مجهز به GPS دو فرکانسه هستند.

مدیر اطلاع‌رسانی پروژه مساحی اراضی کشاورزی استان زنجان با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به اکیپ‌های نقشه‌برداری خاطرنشان کرد:‌ آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات توصیفی از جمله نوع محصول و نوع مالکیت در قالب فرم برای زمین‌های کشاورزی تکمیل می‌شود، افزود:‌ اطلاعات اخذ شده در اختیار گروه پردازش جهاد کشاورزی برای پردازش قرار می‌گیرد.

کردلو بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این طرح تاکید کرد و گفت:‌ ضروری است فرمانداری‌ها و اداره کل ثبت احوال برای اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اجرای پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد:‌ ضروری است با اطلاع‌رسانی مردم از اهمیت اجرای این طرح آگاه شوند.

مدیر اطلاع‌رسانی پروژه مساحی اراضی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 880 تا 900 هزار هکتار اراضی با 100 هزار بهره‌برداری نقشه‌برداری شود، افزود: تاکنون 50 هزار هکتار نقشه تهیه شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول