اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع فرهنگی شهید رجایی نیشابور مطرح کرد

امکان رصد حرفه‌ای نجوم در مجتمع فرهنگی شهید رجایی باغرود نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع فرهنگی شهید رجایی باغرود نیشابور، گفت: این مجتمع فرهنگی اردویی با توجه به امکانات و ظرفیت موجود شرایط را برای رصد نجومی به صورت آماتور و حرفه‌ای فراهم کرده است.

امکان رصد حرفه‌ای نجوم در مجتمع فرهنگی شهید رجایی باغرود نیشابور

به گزارش خبر‌گزاری فارس از نیشابور بهروز نشاط‌‌پور، ظهر امروز و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکانات این رصد‌خانه شامل تلسکوپ مرکزی 12 اینچ، تلسکوپ‌های جانبی، پنج دوربین دوچشمی، افلاک‌نما، امکانات اقامتی و پذیرایی است.

وی گفت: کتابخانه‌ای با 4 هزار جلد کتاب، تالار آمفی‌تئاتر با هشتاد عدد صندلی همراه با تجهیزات صوت و پرده دیتا و کلاس‌های آمادگی المپیاد نجوم از دیگر امکانات رصدخانه خواجه نصیر نیشابور است.

رئیس مجتمع فرهنگی شهید رجایی باغرود نیشابور، با اشاره به اینکه برنامه شب‌های نجومی زیر نظر یکی از کارشناسان برتر انجمن نجوم آماتوری ایران برگزار می‌شود، تأکید کرد: این قابلیت در رصدخانه مجتمع وجود دارد تا افرادی که در تالار آمفی‌تئاتر رصدخانه هستند، هم‌زمان با انجام رصد توسط تلسکوپ مرکزی از طریق دیتا شاهد رصد باشند.

وی با بیان اینکه در نظر است برای رصد خورشید در طول روز تلسکوپ مرکزی دیگری خریداری شود، اظهار امیدواری کرد: با ربوتیک کردن رصدخانه با استفاده از اینترنت، علاقه‌مندان بتوانند از سایر نقاط، رصدهای رصدخانه خواجه نصیر را نظاره کنند.

نشاط‌‌پور اضافه کرد: برنامه شب نجومی در این رصدخانه برگزار شد که در این برنامه ماه، خوشه‌های ستاره‌ای، اجرام میسیه، ستاره‌های M8 و M20 و کهکشان آندرومدا، رصد شد.

وی افزود: این برنامه و مشابه آن با هدف ترویج فعالیت‌های علمی، ارتقای دانش اخترشناسی، آشنایی با ساختار اپتیکی تلسکوپ و در نهایت خداشناسی برای مخاطبان که اکثر آنها دانش‌آموزان اردوها هستند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول