اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف گاز استان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از صرفه‌جویی 20 درصدی شهروندان یزدی در مصرف گاز طی سال گذشته خبر داد.

صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف گاز استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا پیله‌ور در نشست معاون عمرانی استاندار یزد و خبرنگاران با مدیرعامل شرکت گاز و مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته به دنبال هدفمندی یارانه‌ها، در مجموع 20 درصد در مصرف گاز استان یزد صرفه‌جویی شد.

وی خاطرنشان کرد: به همین میزان که در بخش خانگی صرفه‌جویی شده است، در بخش صنعت استان یزد سرمایه‌گذاری شده است.

پیله ور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطوط گازرسانی در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر یزد از چهار خط سراسری تغذیه می‌شود و 16 شهر و 101 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گازرسانی به سه شهر استان یزد در دست پیگیری است و بر اساس مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان یزد، 141 روستا باید به شبکه گاز متصل شوند.

پیله ور با اشاره به خطوط در حال احداث عنوان کرد: خط یزد به بافق با 100 کیلومتر طول در دست احداث است و به موازات آن گازرسانی در شهر بافق نیز در دو فاز آغاز شده که فاز اول آن از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی ادامه داد: خط انتقال هرات به مروست نیز در حال اجراست و روستاهای بخش خضرآباد با 19 روستا نیز در حال گازرسانی است که امیدواریم تا فرا رسیدن فصل زمستان کار گازرسانی به آنها پایان یابد.

پیله‌ور همچنین عنوان کرد: در نصرآباد نیز 13 روستا در حال اجراست و گازرسانی به دهشیر در حال اتمام است ضمن اینکه روستای بزرگ اسلامیه نیز در حال آزمایش است و قبل از زمستان مردم آن از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی، گازرسانی به مجتمع بزرگ گلخانه‌ای در اکرم آباد یزد را نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز استان یزد برشمرد.

پیله‌ ور همچنین به تشریح وضعیت و مشخصات پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی پرداخت و افزود: فاز دوم شهر هرات، شبکه داخلی شهر مروست، روستاهای بزرگ دشت قران طبس، گازرسانی به نیروگاه شیرکوه یک و ... از جمله این پروژه‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه شاخص‌های گازرسانی در بخش‌های مختلف انشعاب، خانوارهای زیرپوشش و ... در دولت نهم و دهم و قبل از آن پرداخت و افزود: کلیه شاخص‌ها با رشد بالایی مواجه بوده‌اند.

پیله ور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر عنوان کرد: در این راستا طرح پرژکتور خورشیدی در ایستگاه CGS اول یزد در سال 89 و محوطه ساختمان مرکزی در سال 90 اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین طرح آبگرمکن خورشیدی در کلیه ساختمان‌های اداری، منازل سازمانی، ایستگاه‌های CGS و ... در دست اجراست.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول