اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

70 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی نفت و گاز متمرکز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به بازار عمده استان بوشهر 70 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی نفت و گاز متمرکز است.

70 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی نفت و گاز متمرکز است

حسین خمسه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: وظیفه اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت به کارجویان در راستای اشتغال آنها بر اساس نیازهای بازار کار استان است.

وی افزود: 14 مرکز ثابت در استان بوشهر وجود دارد که 11 مرکز ویژه برادران و سه مرکز ویژه خواهران است و بر اساس نیازسنجی در حرفه‌هایی که در استان نیاز است دوره‌های  برنامه‌ریزی و کارگاه‌هایی نیز تاسیس و به وسایل آموزشی و کمک آموزشی تجهیز خواهند شد.

خمسه با بیان اینکه یک مرکز مخصوص سنجش مهارت در استان بوشهر وجود دارد عنوان کرد: بعد از اتمام پروسه آموزشی صلاحیت حرفه‌ای و سنجش مهارت از کارآموختگان به عمل می‌آید و در صورت قبولی گواهی مهارت به آنان ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات که با توجه به بازار عمده استان که نفت، گاز و پتروشیمی است بیش از 70 درصد از آموزش‌های ما هم مربوط به این حوزه صنعتی متمرکز شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر مراکز ثابت دولتی در زندان‌ها، پادگان‌ها، جوار روستا، جوار صنعت هم آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود که بخش عمده‌ای از آموزش‌ها توسط مؤسسات آموزشی آزاد و آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود.

خمسه اذعان داشت: دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی به صورت رایگان و در آموزشگاه‌ها نیز برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم رایگان می‌باشد.

خمسه تصریح کرد: طی امضاء تفاهم‌نامه‌ای که در سال جاری مابین فنی حرفه‌ای استان بوشهر و پارس جنوبی بنا گردید تا نیازسنجی‌هایی از شرکت‌های فعال در آنجا صورت گیرد و بر همان نیازسنجی آموزش‌هایی برای کارجویان جهت اشتغال ارائه تا به اداره اشتغال پارس جنوبی معرفی شوند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول