اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایری نیکشهر خبر داد

بهره‌برداری از 40 پروژه عشایری در نیکشهر

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایری نیکشهر گفت: بیش از 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 71 میلیون ریال در مناطق عشایری شهرستان نیکشهر به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 40 پروژه عشایری در نیکشهر

محمود بلوچ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر با تشریح اهم فعالیت‌های اداره امور عشایر نیکشهر اظهار داشت: اداره امور عشایر برای رفاه حال عشایر این شهرستان اقدامات خوبی را انجام داده که در قالب طرح‌های مختلف اجرا شده است.

وی افزود: بیش از 40 پروژه از محل اعتبارات سال 1390 با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 71 میلیون ریال در مناطق عشایری شهرستان نیکشهر به بهره‌برداری رسید که شامل احداث سه باب جایگاه سوخت استاندارد در مناطق فضل‌الهی قصرقند، روستای کرحمت و زهرکان بخش فنوج با اعتباری بالغ بر 320 میلیون ریال در طرح سوخت فسیلی و طرح خشکسالی با بهسازی سه دهنه چشمه و 12 هزار و 500 متر لوله‌گذاری در مناطق کارچان قصرقند، مسکنگ بنت و کهیردن لاشار با اعتباری بالغ بر 520 میلیون ریال و طرح حوادث شامل ته‌زنی چاه پنج حلقه و خط انتقال سه دهنه چشمه به طول پنج کیلومتر لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال در مناطق کله گوگ قصرقند، چراپ فنوج و کلگ جنگیان فنوج به اجرا در آمده است.

رئیس امور عشایری نیکشهر ادامه داد: در طرح ماده 180 از 900 میلیون ریال اعتبار، 630 میلیون ریال اختصاص داشته و در قالب تجهیز دو مورد چاه کشاورزی گوگذر و سنگ نوشته لاشار و حفر و تجهیز چاهک زیردان و بهسازی پنج دهنه چشمه و لوله‌گذاری به طول 15 کیلومتر (در مناطق سرخکلوت سه کیلومتر، گورگتان یک کیلومتر، سبز پایین 5/3 کیلومتر، بارگرن چهار کیلومتر و کلیرشیپ 5/3 کیلومتر) بوده است.

بلوچ گفت: 14 حلقه چاه کشاورزی منطقه عشایری و مستعد کشاورزی بورک با مبلغ 2 میلیارد و 140 میلیون ریال هزینه، برقی شده‌اند.

وی بیان کرد: در قالب طرح خدمات، پروژه‌های مختلف از جمله تأمین نهاده‌های یکصد خانوار در مناطق بورک و زیردان بخش مرکزی، دشت امام فنوج، فضل الهی قصرقند و اجرای آموزش‌های ترویجی در مناطق عشایری 800 نفر روز و تجهیز چاه شرب گوگذر شامل لوله‌گذاری پنج کیلومتر و نصب شیر برداشت و نصب هفت مخزن یک‌هزار لیتری برای لوله‌گذاری سه محله گوگذر و بهسازی چشمه گونیچ در 6 هزار متر و حفر و تجهیز چاه مالداری بورک و دشت امام و آموزش‌های ترویجی در مناطق غلامک، گوجگ، فضل‌الهی، دشت امام، کرحمت، زیردان، بورک، اگرینچان سفیدکوه شامل 800 نفر روز و ترویج آبشخور و آخور در مناطق عشایری شامل 100 عدد و آبرسانی سیار برای 400 خانوار در مناطق فضل الهی، امام آباد، انورآباد، کلدر لاشار  و گوجک، بورک، غلامک و پتوچات زیردان بوده که جمعاً اعتباری بالغ بر 961 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس امور عشایری نیکشهر بیان داشت: در طرح ملی خدمات نیز مبلغ 300 میلیون ریال اختصاص داده شده که دو باب استخر 100 مترمکعبی در چاه میرفنوج و پیتاب جم بخش مرکزی و یک باب استخر 50 مترمکعبی در سورجاه لاشار و لوله‌گذاری 800 متر برای کشاورزی اجرا شده است.

بلوچ افزود: در مجموع برای اجرای طرح‌های فوق 5 میلیارد و 71 میلیون ریال هزینه شده است. از جمعیت 215 هزار نفری شهرستان نیکشهر، 25 هزار نفر در قالب 5 هزار و 200 خانوار عشایر هستند که در مناطق عشایری شهرستان پراکنده می‌باشند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول