اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای لرستان خبر داد

154 رشته در فنی و حرفه‌ای لرستان آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: در حال حاضر آموزش 154 رشته‌ فنی و حرفه‌ای در سطح لرستان و در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.

154 رشته در فنی و حرفه‌ای لرستان آموزش داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، قباد بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: اقدامات لازم جهت بکارگیری شرکت‌های خارجی که دارای تخصص و تبحر کافی در این زمینه هستند، برای آموزش این رشته‌ها صورت گرفته است.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: از آنجا که آموزش سنگ بنای تولید است، جهت ورود افراد مجرب به بازار کار و ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها، استانداردهای لازم نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آموزش 154 رشته‌ فنی و حرفه‌ای در سطح استان و در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.

بیرانوند یادآور شد: تاکنون آموزش‌های لازم برای 6 هزار نفر متقاضی در بخش دولتی و در سه ماهه‌ اول امسال 3 هزار و 195 نفر در بخش خصوصی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای دارای چارت در سطح استان از هفت مرکز به 11 مرکز افزایش یافته و 40 فرصت شغلی نیز از این طریق ایجاد شده است.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان یادآور شد: در زمینه تجهیز مراکز آموزشی نیز میزان اعتبارات از 700 میلیون تومان به یک میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است که در سفر معاونت اداری پشتیبانی سازمان به استان تصویب شد.

بیرانوند افزود: در زمینه‌ تجهیز کارگاه‌ها هم لازم است که اعتبارات اختصاص یافته به استان لرستان پرداخت شود، تا نیازهای استان در این زمینه برطرف شود.

وی در خصوص ایجاد رشته‌های آموزشی جدید در سطح استان نیز اظهار داشت: در این زمینه در مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران خرم‌آباد نیز آموزش رشته‌های گوهرشناسی جواهرسازی، چرم و جیر، صنایع غذایی و ... راه‌اندازی شده است.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: در مرکز آموزشی پادگان شهید بهشتی نیز رشته‌های برق ساختمان و جوشکاری راه‌اندازی شده است و در مرکز آموزشی شماره چهار پادگان امام علی (ع) نیز رشته‌ plc راه‌اندازی شده است.

بیرانوند تصریح کرد: آموزش کالیبراسیون و Upvc در مرکز آموزشی خرم‌آباد و رشته‌های خیاطی، معرق، کامپیوتر و فرش‌بافی ... نیز در مرکز آموزشی لشگر 84 خرم‌آباد ارائه می‌شود.

وی در خصوص فعالیت مربیان و نیروی انسانی شاغل در این مراکز آموزشی اظهار داشت: خوش‌بختانه در زمینه‌ وجود مربیان متخصص در مراکز آموزشی سطح استان محدودیتی وجود ندارد و 4 هزار و 875 نفر که از مربیان حق‌التدریس مراکز هستند، به صورت پیمانی استخدام می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: زمان‌بندی در زمینه‌ برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون از طریق سازمان و از طریق پورتال سازمان مرکزی صورت می‌گیرد و امکان دسترسی افراد و برنامه‌ریزی برای حضور در دوره‌های آموزشی از این طریق تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول