اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان:

فعالیت سرویس مدارس آبادان با مجوز امکانپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان گفت: فعالیت سرویس مدارس آبادان تنها با مجوز سازمان تاکسیرانی آبادان قانونی است.

فعالیت سرویس مدارس آبادان با مجوز امکانپذیر است

عبدالحسین مکوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی آبادان تاکنون پنج جلسه کاری با حضور فرماندار آبادان، شهردار و رئیس اداره آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی سرویس مدارس تشکیل داده است.

وی افزود: در جلسات فوق مصوب شد که سازمان تاکسیرانی شهرستان آبادان متولی جابه‌جایی دانش‌آموزان در منطقه بوده و همه تاکسی‌داران و رانندگان شخصی با مجوز این سازمان اجازه دارند در ناوگان حمل‌ و نقل مدارس فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان ادامه داد: نرخ‌های مصوب شده سازمان تاکسیرانی برای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید بر اساس قانون و نرخ‌های جدید استانی مشخص شده است.

وی در خصوص چگونگی مراحل اجرایی ثبت‌نام تاکسی‌داران در این سیستم گفت: تاکسیدارانی که از سال‌ها پیش با مدارس آبادان همکاری داشته‌اند با کسب معرفی‌نامه از مدارس مربوطه نام خود را در سیستم سرویس مدارس سازمان تاکسیرانی شهرستان ثبت می‌کنند.

مکوندی افزود: بعد از مرحله ثبت‌نام رانندگان تاکسی برای کسب تأیید سلامت خودرو خود به معاینه فنی پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مزیت‌های طرح فوق برای تاکسی‌داران و خانواده‌های آبادانی گفت: یکی از نکات مثبت این طرح نصب برچسب سرویس مدارس بر روی خودروهایی است که در این ناوگان با سازمان همکاری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان تصریح کرد: خودروهایی که دارای این برچسب باشند برای خانواده‌ها و مدارس شناخته شده هستند و شهروندان برای جابه‌جایی دانش‌آموزان و فرزندان خود به این رانندگان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این طرح بر اساس مصوبات قانونی در آبادان اجرا می‌شود و در قانون برای ساماندهی سرویس مدارس در حیطه وظایف سازمان تاکسیرانی تعریف مشخصی وجود دارد.

مکوندی ادامه داد: تمام اقدامات سازمان تاکسیرانی در این زمینه قانونی بوده و کرایه‌ها بر اساس مصوبه استانداری از خانواده‌ها کسب شده و رانندگان نمی‌توانند اضافه بر سازمان مبلغی را اخذ کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص مشکلات سال گذشته رانندگان با سازمان تاکسیرانی در رابطه با شرکت‌های ایجاد شده در طرح ساماندهی سرویس مدارس گفت: برای سال جاری سازمان تاکسی‌رانی مستقیم بر کار رانندگان سرویس مدارس نظارت داشته و هیچ شرکتی با رانندگان مذاکره نمی‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی هیچگونه همکاری با شرکت‌های فوق نداشته و مبلغ اضافه‌ای در خصوص ارائه خدمات قانونی سازمان از رانندگان اخذ نمی‌شود.

وی در رابطه با تعداد سرنشینان خودروهای فعال در ناوگان حمل‌ و نقل مدارس آبادان گفت: برای سال تحصیلی جدید در مقطع ابتدایی و راهنمایی رانندگان اجازه دارند یک سرنشین در جلو خودرو و چهار نفر را در عقب خودرو خود جای دهند.

مکوندی تصریح کرد: این تعداد در مقطع متوسطه به یک سرنشین در جلو خودرو و سه سرنشین در عقب کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: پروسه اداری رانندگان شخصی برای حضور در جابه‌جایی دانش‌آموزان متفاوت بوده و رانندگان خودروهای فوق باید مستقیم به سازمان مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری، معرفی به اداره اماکن برای کسب صلاحیت اخلاقی و معاینه فنی خودرو وارد طرح جابه‌جایی دانش‌آموزان آبادانی شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان ادامه داد: ما از رسانه‌ها انتظار داریم در زمینه اطلاع‌‌رسانی برای خانواده‌های آبادانی و رانندگان خودروهای شخصی و تاکسی در طرح سرویس مدارس با تاکسیرانی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: همه رانندگان شهرستان آبادان تا پایان شهریورماه مهلت دارند برای نام‌نویسی در این طرح مراجعه کنند.

مکوندی در پایان گفت: برای سال تحصیلی جدید همکاری متقابل و دو طرفه‌ای بین رانندگان خودروها، سازمان تاکسی‌رانی، شهروندان و اداره آموزش‌ و پرورش در راستای سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان برقرار شده است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول