اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

طرح پزشک خانواده غیرقابل بازگشت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اجرای این طرح غیرقابل بازگشت است.

طرح پزشک خانواده غیرقابل بازگشت است

رحیم سروری امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به قطع رابطه بین بیمار و پزشک پس از اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده اظهار داشت: این مسئله برای نخستین بار در کشور روی می‌دهد.

وی تغییر نگرش پزشک به بیمار را از دیگر نتایج اجرای طرح پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: اجرای طرح پزشک خانواده موجب پیموده شدن گام‌های خوبی در عرصه سلامت کشور می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: آثار و برکات اجرای طرح پزشک خانواده بعد از 10 سال از اجرای طرح نمایان می‌شود.

وی کاهش فوران بیماری‌ در برخی گروه‌های مردمی را از جمله نتایج اجرای طرح پزشک خانواده برشمرد و گفت: اجرای این طرح به پیشگیری بیماری‌ها کمک شایان توجهی می‌کند.

سروری با اشاره به فراهم‌شدن زمینه اجرای طرح پزشک خانواده در سطح استان زنجان گفت: این طرح با تقویم تنظیم شده در حال اجرا است.

وی از اجرایی‌شدن مرحله نخست اجرای طرح پزشک خانواده که پیگیری و فراهم‌کردن امکانات نرم‌افزاری بود، خبر داد و اضافه کرد: مرحله دوم طرح هم که بحث فراهم‌کردن ملزومات سخت‌افزاری محسوب می‌شد، به خوبی عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات لازم از پزشکان و جامعه هدف تصریح کرد: پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای طرح نیز طی یک مرحله شناسایی و به مناطق مختلف تقسیم‌بندی شده است.

وی از آماده‌شدن دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای اجرای مرحله نهایی طرح پزشک خانواده در سطح شهرهای استان زنجان خبر داد و افزود: این طرح به شرط آمادگی بیمه‌ها در نیمه نخست مهر ماه اجرا می‌شود.

سروری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد مقاومت موجود در برابر اجرای طرح پزشک خانواده، ضمن طبیعی دانستن مقاومت‌ها تصریح کرد: این مقاومت‌ها به دلیل متفاوت بودن دیدگاه‌ها است.

وی به تصویب مصوبه قانونی طرح پزشک خانواده در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: کارهای کارشناسی فراوانی بر روی طرح انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان وجود نظرات متفاوت در مورد طرح پزشک خانواده را طبیعی اعلام کرد و گفت: مسئولان اجرای طرح باید گوش شنوایی برای شنیدن نظرات داشته باشند و اگر طرح نیاز به اصلاح داشته باشد آن را اصلاح کنند.

وی به حضور چند ساله خود در دیگر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: طرح‌هایی این‌چنینی در آن کشورها با موفقیت اجرا شده است.

سروری به غیرقابل اجتناب‌بودن اجرای طرح پزشک خانواده اشاره و اضافه کرد: این طرح غیر قابل بازگشت است و راهی است که باید پیموده شود.

وی انجام اصلاح در حوزه سلامت را از تاکیدات مسئولان ارشد کشور اعلام کرد و ادامه داد: این طرح مصوبه قانونی مجلس و ابلاغیه دولت را برای اجراشدن دارد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول