اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اهواز:

پل نهم اهواز تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار اهواز گفت: بخش نخست پل نهم اهواز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پل نهم اهواز تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود

هدایت‌الله زارع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نخستین بخش پل نهم اهواز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بازدید استاندار از پروژه‌های شهر اهواز در تیر‌ماه امسال اظهار کرد: در این بازدید مقرر شد با تزریق اعتبار، عملیات اجرایی این پل تسریع شود.

معاون فرماندار اهواز افزود: 3.5 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی استان برای اجرای پل نهم اهواز مصوب شده و احتمالاً از منابع دیگر نیز به این پروژه کمک‌هایی صورت گیرد.

زارع‌زاده عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز را دلیل تأخیر در اجرای پروژه پل نهم اهواز عنوان کرد و گفت: اعمال اصلاحات لازم برای کاهش هزینه‌های پل از دیگر دلایل تأخیر در اجرا بوده است.

وی گفت: به دلیل وسعت پروژه‌های شهری و تخصصی بودن، پروژه اجرای پل نهم به جای شهرداری به اداره راه و شهرسازی واگذار شد.

براساس این گزارش، در بازدید گذشته استاندار خوزستان در آبان‌ماه 90 مقرر شده بود باند نخست پل نهم اهواز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تا خرداد‌ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نهمین پل روی رودخانه کارون به منظور اتصال شرق و غرب اهواز، از مرداد‌ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود ظرف دو سال به اتمام برسد.

این پل، میدان فرودگاه را پس از گذر از میان مناطق زیتون کارمندی و کوروش، به قسمت غربی شهر و منطقه کیانپارس و کیان‌آباد متصل می‌کند.

پل نهم 420 متر طول و 18 متر عرض خواهد داشت، به صورت دو پل مجزا با سه باند رفت و برگشت اجرا می‌شود و اعتبار اولیه برای احداث آن 18 میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول