اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر همدان:

60 شورایار مناطق توانمندسازی همدان آموزش شهروندی می‌بینند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: دوره‌های آموزش شهروندی 60 نفر از شورایاران پنج منطقه توانمندسازی در شورای شهر همدان در حال برگزاری است.

60 شورایار مناطق توانمندسازی همدان آموزش شهروندی می‌بینند

محسن صادقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شورایاران اظهار کرد: به منظور ارتقای دانش شهری شورایاران که بازوان پرتوان شورای شهر در مناطق مختلف مطرح هستند، این دوره‌ها برگزار شد.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی در 20 جلسه از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تدارک دیده شده و در حال اجراست که تاکنون دو جلسه آن برگزار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تأثیرگذاری این دوره‌ها در توانمندی محلات خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها در خصوص وظایف و اختیارات شهرداری و شورایاران و مباحث مدیریت شهری در توسعه و نگهداری مبلمان شهری به شورایاران تأکید می‌شود.

وی به مباحثی که در این دوره‌ها پرداخته می‌شود، اشاره کرد و افزود: نحوه صدور پروانه، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، فضای سبز، آتش‌نشانی، مدیریت پسماند، ساخت و ساز در سطح شهر و سایر مباحث مدیریت شهری از جمله مواردی است که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود.

صادقیان با بیان اینکه این دوره‌ها در 15 وظایف و 2 هزار شغل تعریف شده است، ابراز داشت: این دوره‌ها مختص شورایاران پنج منطقه توانمندسازی است که 60 نفر در مجموع و از هر منطقه 12 نفر شرکت کرده‌اند.

وی با تأکید بر فرهنگ‌ شهروندی یادآور شد: ما همواره از شهرداری درخواست می‌کنیم که فرهنگ شهروندی را در اختیار مردم قرار دهد اما آنچه مسلم است اینکه شورایاران نماینده و اهالی مستقر در محلات هستند که باید این مباحث را در اختیار شهروندان قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورایاران باید ناقل فرهنگ شهروندی پس از آموزش باشند، افزود: نحوه انتقال می‌تواند از طریق تعامل با افراد، چهره به چهره و یا اعمال وظایف باشد و یا این موارد را در مساجد و مدارس یا اجتماعات محله‌ای به مردم آموزش دهند.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری مباحثی در ارتباط با فرهنگ شهروندی پیگیری می‌کند اما آن بخش که مربوط به اختیارات و وظایف شورا است، ما در این دوره‌ها دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول