اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد

آغاز کلاس‏های آموزش شهروندی اصفهان از 15 اردیبهشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با هدف اطلاع‏رسانی و شناسایی افراد علاقه‌مند و استفاده از آنان به عنوان هم‌یاران فضای سبز در اصفهان، اقدام به برگزاری کلاس‏های آموزش شهروندی کرده است.

آغاز کلاس‏های آموزش شهروندی اصفهان از 15 اردیبهشت

داریوش فتحی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با برگزاری کلاس‏های آموزش شهروندی اظهار داشت: افزایش جمعیت در کلان‏شهرها، نیاز گسترده به شهرسازی و شهرگرایی و مباحثی چون آموزش و مشارکت شهروندان، اهمیت ویژه‏ای یافته است.

وی در ادامه افزود: کاهش کیفیت محیط زیست شهری، کمبود منابع و توسعه بی‏رویه کلان‏شهرها، نیاز به ایجاد و گسترش پایگاه‏های آموزش شهروندی در سطح شهر را افزایش داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد کارکردهای مثبت آموزش شهروندی بیان داشت: آموزش شهروندی سبب انتقال فعالیت‏های آموزشی با رویکرد شهری و شهروندی به مردم، انسجام اهداف آن و ایجاد الگوهای ساختاری مورد هدف در افراد می‏شود.

وی به کارکردهای دیگر آموزش‏ شهروندی و مشارکت‏های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: مشخص شدن نیازهای جامعه، توسعه مشارکت‏های اجتماعی در زمینه بازیابی و بازسازی شهر، شناخت ظرفیت‏های موجود در شهر و توجه مدیران به سرمایه‏های اجتماعی از دیگر کارکردهای آموزش شهروندی است. 

فتحی در ارتباط با هم‌یاران سبز گفت: سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، اقدام به برگزاری کلاس‏های آموزش شهروندی مطابق برنامه زمان‏بندی شده در راستای شناسایی افراد علاقه‌مند و با هدف اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت‏های مردمی و بکارگیری افراد متعهد به عنوان هم‌یاران سبز در شهر اصفهان کرده است.

وی در مورد عنوان کلاس‏های شهروندی افزود: پرورش و تکثیر بامبو، آلوئه‏ورا، ساخت تراریوم، سبزی‌کاری در منزل، آشنایی با گل‏های فصلی و دائمی (گیاهان باغچه و فضای سبز)، آشنایی و پرورش گل‏ها و گیاهان آپارتمانی، آشنایی با درختان و درختچه‏های زینتی، گیاهان گلدانی، گیاهان دارویی، معرفی و نحوه نگه‌داری گل‏های شاخه‌بریده، آموزش‌های محیط زیست و فضای سبز، معرفی و آموزش‏ روش‏های اجرای بام سبز و دیوار سبز از عناوین کلاس‏های شهروندی است.

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد زمان برگزاری کلاس‏ها بیان داشت: این کلاس‏ها از تاریخ  15 اردیبهشت در باغ گل‏ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت رایگان، با هدف آشنا کردن و آموزش مردم با پاره‏ای از گیاهان فضای سبز و اهمیت آن در محیط زیست، برگزار می‏شود.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان به منظور شرکت در این کلاس‏ها می‏توانند با شماره تلفن‏های 2672059 - 2651800 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول