اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان:

پروژه جداره‌سازی بازار امام تا پایان سال به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان گفت: این وعده را به همشهریان و گردشگران نوروزی می‌دهیم که عید نوروز امسال را با آسایش خاطر بیشتری برای خرید در بازار امام و ته‌لنجی‌های آبادان سپری کنند.

پروژه جداره‌سازی بازار امام تا پایان سال به اتمام می‌رسد

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: پروژه جدار‌ه‌سازی بازار امام در آبادان از پروژه‌های گسترده شهرداری بوده که البته به دلایلی چون افزایش نرخ مصالح و تورم با توقف و مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود: در اواخر سال 90 با افزایش یک‌باره قیمت دلار و اعمال تحریم‌ها مواجه شدیم و با توجه به اینکه قرارداد پیمانکار را طبق قیمت‌های قبلی با پیمانکار منعقد کرده بودیم، کار با کندی روبه‌رو شد.

شهردار آبادان تصریح کرد: در این برهه زمانی با توجه به افزایش قیمت آهن‌آلات، پیمانکار پروژه مجبور شد که مابه‌تفاوتی را در این قرارداد متحمل شود و همین امر موجبات ورشکستگی وی را رقم زد.

وی اضافه کرد: ما نیز به ناچار آن را مشمول ماده 48 به‌معنای اینکه که «صلاحیت اجرای این پروژه را نداشته و برای شهر و شهرداری خسارت به بار می‌آورد»، کردیم.

شیرازی خاطر نشان کرد: موضوع پیش آمده در پروژه را صورتجلسه کرده و کارهای قضایی آن نیز انجام  و به‌طور کامل با پیمانکار قطع همکاری شد.

وی همچنین عنوان کرد: پس از آن سه بار متوالی این پروژه به مرحله انتخاب پیمانکار و مناقصه رفت تا اینکه اخیراً پیمانکار آن مشخص شده و هم‌اکنون درصدد اجرای کار است.

مدیر سامانه شهری آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت مابه‌تفاوت قرارداد ناشی از تورم گفت: مابه‌تفاوت این قرارداد با حمایت دولت پرداخت شده است.

وی در خصوص اتمام این پروژه چنین گفت: در قرارداد جدید با پیمانکار پروژه بازار امام، این بار افزایش نرخ دلار و تورم‌ها پیش‌بینی و حداکثر پنج ماه را برای اتمام کار اجرایی تخمین زده‌ایم.

شیرازی در پایان اظهار کرد: این وعده را به همشهریان و گردشگران نوروزی می‌دهیم که عید نوروز امسال را با آسایش خاطر بیشتری برای خرید در بازار امام شهرستان و ته‌لنجی‌ها سپری کنند.

انتهای پیام/صا0/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول