اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل خبر داد

هزینه 22 میلیارد تومانی دولت برای توسعه بخش کشاورزی سیستان

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: دولت نهم و دهم به منظور توسعه بخش کشاورزی بیش از 22 میلیارد تومان در بخش کشاورزی سیستان هزینه کرده است.

هزینه 22 میلیارد تومانی دولت برای توسعه بخش کشاورزی سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا پیش از ظهر امروز در جلسه دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با ایثارگران سیستان اظهار داشت: امروز سیستان این افتخار را دارد که بیش از 2 هزار و 500 نفر شهید و هزاران رزمنده و ایثارگر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقدیم این تعداد شهید نشانگر وفاداری و عمق و ارادت مردم به آرمان‌های ولایت‌فقیه است.

فرماندار زابل ادامه داد: سیستان امروز این افتخار را دارد که مورد عنایت مقام معظم رهبری و توجه دولت عدالت محور دهم باشد.

کیخا بیان داشت: احداث چاه نیمه‌ چهارم به منظور ذخیره آب که بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد از ابتدای دولت نهم آغاز شده و در دولت دهم به بهره‌برداری رسید، موجبات خوشحالی همه و به ویژه کشاورزان منطقه را فراهم کرد و نتیجه آن این است که با توجه به 13 سال خشکسالی در منطقه، چند سالی است که کشاورزان منطقه با رونق مواجه و مردم مشغول کار و تلاش شده‌اند.

وی گفت: دولت نهم و دهم بیش از 22 میلیارد در بخش کشاورزی هزینه کرده با توجه به همه اقدامات مؤثر و مفیدی که در منطقه صورت گرفته هنوز هم نیازمند همت همگانی برای ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم.

فرماندار زابل عنوان کرد: توفیقات حاصل شده در کشور به برکت خون شهدا و جان فشانی ایثارگران است.

کیخا ادامه داد: مجموعه خدمتگزاران تلاش کرده‌اند فرهنگ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را در شهرستان زابل نهادینه کنند و بازدید از خانواده شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی و روحیه ایثارگری سبب توسعه و پیشرفت منطقه سیستان شده و خدمات گسترده دولت نیز غبار محرومیت را از چهره‌ این منطقه زدوده و امید را در دل مردم زنده کرده است.

فرماندار زابل از ایجاد سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه خبر داد و گفت: اعتبارات بسیاری برای زیرساخت‌های توسعه در سیستان هزینه شده است.

کیخا اکرام به خانواده شهدا را وظیفه همه خدمتگزاران نظام عنوان کرد و افزود: همه ما تلاش می‌کنیم به گونه‌‌ای عمل کرده که در محضر شهدا شرمنده نباشیم.

وی بیان داشت: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون مدیریت پیامبرگونه مقام معظم رهبری و فداکاری شهدا و ایثارگران است.

احداث کانون‌های فرهنگی در استان

مدیرکل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان نیز در ادامه بیان داشت: احداث کانو‌ن‌های فرهنگی شهدا در کل گلزار شهدای استان در حال انجام است که نمونه آن در زاهدان است.

محمود غلامی گفت: در طرح معتمدان معین، 130 نفر از خانواده شهدا به عنوان رابطان انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد نخبگان خانواده شهدا و ایثارگران افزود: تعداد 48 نفر نخبه از این عزیزان در سطح استان داریم که بر اساس ضوابط معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان ادامه داد: صد‌در‌صد شهریه خانواده شهدا و ایثارگران در بحث آموزش عالی پرداخت می‌شود.

غلامی بیان کرد: گلزار شهدای استان نیز نیاز به اعتبار ویژه دارد.

این مسئول اذعان داشت: اجرای طرح سپاس از اقدامات دیگر بنیاد شهید است که مسئولان با حضور خود به خانواده شهدا سر زده و مشکلات آنها را از نزدیک جویا می‌شوند.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول