اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان انار تأکید کرد

ضرورت صرفه‌جویی مصرف آب‌های زیرسطحی در انار

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان انار با اشاره به کم شدن آب‌های زیرزمینی این شهرستان و شور بودن آب، بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرسطحی شهرستان تأکید کرد.

ضرورت صرفه‌جویی مصرف آب‌های زیرسطحی در انار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، مجید اعتمادی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار داشت: با توجه به کشاورزی بودن شهرستان انار کم شدن سفره‌های آب زیرزمینی و جوابگو نبودن این آب‌ها برای باغ‌های پسته شهرستان در صدد استفاده از روش‌های آبیاری زیر سطحی هستیم.

وی افزود: همچنین با توجه به مشکلات خرده مالکان، شور بودن آب شهرستان و هزینه‌های بالای استفاده از آبیاری قطره‌ای، استفاده از روش‌های آبیاری زیرسطحی ضروری است تا با همین مقدار آب بتوان اراضی بیشتری را آبیاری کرد.

فرماندار انار تصریح کرد: لذا با استمداد از صدا و سیمای استان و همکاری مؤسسه تحقیقات پسته مقرر شده است برای معرفی و اطلاع‌رسانی روش‌های بهینه آبیاری زیرسطحی که هزینه پایین و صرفه‌جویی 20 تا 30 درصدی آب را در پی دارد برنامه‌ای تولید و پخش شود.

وی گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز کرمان و با توجه به ضرورت صرفه‌جویی آب در این شهرستان، برنامه‌ای با عنوان روش‌های بهینه آبیاری زیر سطحی تولید می‌شود.

اعتمادی با اشاره به پخش برنامه‌های محرم این شهرستان از شبکه استانی کرمان گفت: امیدوارم امسال نیز همچون سال قبل با همدلی و همکاری ادارات و مردم بتوانیم صحنه‌های پرشور عزاداری اربعین حسینی شهرستان انار را به مردم استان کرمان نشان دهیم و همچون قبل موجب زنده نگهداشتن مکتب و راه و اهداف نهضت حسینی باشیم.

در این جلسه مقرر شد اربعین امسال نیز با توجه به تجربه خوب سال قبل مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که در امامزاده محمد صالح برگزار می‌شود به صورت زنده از شبکه سیمای مرکز کرمان پخش شود.

هدف این دیدار برنامه‌ریزی برای ساخت برنامه‌ای تلویزیونی در مورد معرفی راهکارهایی کم‌هزینه برای صرفه‌جویی در منابع آب بود.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول