اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

استانداردسازی آسانسورها نباید مورد غفلت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: استانداردسازی آسانسورها نباید مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد چرا که آسیب‌ها و خطرات آن بسیار دامنه‌دارتر است.

استانداردسازی آسانسورها نباید مورد غفلت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و نارسایی‌های استاندارد آسانسورها و بحث‌های نظارتی در این مورد اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی که تاکید بر واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی دارد سازمان ملی استاندارد ایران امر بازرسی‌های فنی به ویژه بازرسی فنی از آسانسورها را به شرکت‌های خصوصی که مورد تأیید می‌باشند، واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: شعبات شرکت های بازرسی فنی فعال در سطح استان اردبیل شامل چهار شرکت بازرسی مهندسی ایران، بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آذر ستاویز و پویا پرتو تبریز است که مشغول فعالیت می‌باشند.

علایی خاطر نشان کرد: پس از نصب و راه‌اندازی کامل آسانسور توسط شرکت‌های نصاب دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت بنا به درخواست نصابان یا مالکان آسانسور شرکت‌های بازرسی فنی اقدام به اعزام بازرس و انجام بازرسی بر مبنای استاندارد می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: در این ارتباط پس از اطمینان از صحت عملکرد و ایمنی آسانسور نسبت به صدور گواهی استاندارد برای دستگاه‌های مورد بازرسی اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: پس از بازرسی آسانسور و صدور گواهی استاندارد توسط شرکت‌های صلاحیت‌دار و ارایه به اداره کل استاندارد نامه به شهرداری برای آسانسور مربوط صادر و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به حساس بودن چهار قطعه آسانسور اشاره کرد و ادامه داد: چهار قطعه شامل قفل درب، ضربه‌گیر، ترمز ایمنی مکانیکی و سنسور مکانیکی سرعت مشمول استاندارد اجباری بوده و در هنگام تولید و یا واردات می‌بایست توسط تولیدکنندگان یا واردکنندگان نسبت به اخذ پروانه استاندارد یا گواهی انطباق وارداتی اقدام شود.

همشهریان به تمدید مهلت ارایه سرویس آسانسورها توجه کنند

به گزارش فارس، این مسئول استانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: براساس وظایف ذاتی سازمان ملی استاندارد تعدادی از آسانسورهای ارجاع داده شده توسط شرکت‌های بازرسی مورد تأیید قرار گرفته را به صورت تصادفی مورد بررسی و کنترل قرار داد.

علایی با ارایه چند پیشنهاد فنی به صاحبان آسانسور و مالکان آپارتمان‌های مسکونی گفت:‌ استفاده از آسانسور به عنوان دستگاه مسافربر و نه دستگاه‌بر باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن عقد قرارداد سرویس و نگهداری بعد از اتمام قرارداد سرویس اولیه باید از سوی ساکنان به صورت منظم پیگیری شده و نسبت به انجام سرویس‌های ماهانه اقدام لازم انجام شود.

وی همچنین تمدید مستمر بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی از سوی مدیران ساختمان در قبال استفاده‌کنندگان و مسافران آسانسورها را یادآور شد و افزود: اعتبار گواهینامه استاندارد آسانسور یک سال شمسی است.

علایی در پایان تصریح کرد: ضروری است در پایان سررسید اعتبار گواهینامه آسانسورها مجدداً از سوی شرکت‌های بازرسی فنی مورد تأیید و بازبینی قرار گرفته تا مشکلات احتمالی آنها برطرف شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول