اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

نصب آسانسور در مدارس برای سهولت تردد معلولان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: نصب آسانسور برای مدارسی که دارای پله هستند با هدف تردد سهل معلولان و بیماران جسمی و حرکتی ضروری است.

نصب آسانسور در مدارس برای سهولت تردد معلولان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان ظهر امروز در جلسه مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان و جانبازان در دفتر معاونت عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: ما نباید خدمات انجام شده در این حوزه را نادیده بگیریم چرا که مناسب‌سازی فضای شهری به همت شهرداری از ایستگاه سرعین تا چهار‌راه امام یک آغاز خوب برای تردد سهل جانبازان و معلولان است.

وی با اعلام اینکه بیش از 20 جلسه با شهرداری‌های استان و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ما منکر برخی نواقص و کوتاهی‌ها در گذشته نیستیم اما معتقدیم حرکت‌های آغاز شده امید‌بخش است به طوری که مسکن و شهر‌سازی 80 میلیون تومان برای مطالعات و اجرای طرح‌های مناسب‌سازی و شهرداری اردبیل نیز 200 میلیون تومان در این زمینه اختصاص داده است که این خود بیانگر اهمیت و دیدگاه مثبت مسئولان نسبت به موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به افزایش جمعیت سالمندان اشاره کرد و یادآور شد: با روند رو به رشد جمعیت سالمندان در کنار معلولان، کودکان و برخی از بیماران جسمی و حرکتی ضرورت دارد موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری و ساخت و ساز‌ها مورد عنایت قرار گیرد که امیدواریم در این زمینه اقدامات مثبتی را شاهد باشیم.

احمدیان از حل مشکل صدور پلاک ویژه برای خودروهای معلولان و جانبازان و تردد آنها در برخی از مسیر‌های یک طرفه خبر داد و گفت:‌ ما در شهر اردبیل و در محدوده بازار و چهار‌راه به این عنایت مسئولان راهنمایی و رانندگی نیاز داریم تا امکان تردد خودروهای ویژه معلولان و جانبازان را برای حضور سریع و به موقع در مراکز درمانی و کلینیک‌های ویژه فیزیوتراپی مهیا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌در این زمینه ما برای معلولان که از وسایط نقلیه شخصی استفاده می‌کنند کارت تردد صادر کردیم که امیدواریم با همراهی خوب مسئولان پلیس در این تردد مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول