اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خسارت 1200 میلیارد ریالی به اماکن تجاری، خدمانی و عمرانی شهرستان اهر

زلزله اهر به 18 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده است

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر با بیان اینکه زلزله در این شهر به 18 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، گفت: خسارت وارده به اماکن مسکونی، تجاری، خدماتی و عمومی شهرستان اهر بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد ریال است.

زلزله اهر به 18 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی و ستادهای معین این شهرستان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده و همکاری تنگاتنگ شهرداری و نظام مهندسی و ستاد معین استان تهران تمام تمهیدات لازم برای اخذ تسهیلات بانکی، دریافت پروانه رایگان و ارزیابی اماکن آسیب‌دیده فراهم شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار پرونده پس از ارزیابی اکیپ‌های فنی مهندسی و تعیین درصد در ستاد معین استان تهران مستقر در اهر تشکیل شده و از دیروز برای صدور پروانه به شهرداری معرفی و در روز اول 250 پروانه از سوی شهرداری به صورت رایگان صادر شده است که با هماهنگی‌های لازم با بانک عامل از امروز اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان و آسیب‌دیدگان از زلزله برای اماکن مسکونی شهری آغاز شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به زلزله 6.2 ریشتری و ادامه پس‌لرزه‌های متعدد در این شهرستان گفت: با بروز این زلزله بیش از 18 هزار واحد مسکونی شهروندان اهری که بیش از 50 درصد اماکن مسکونی اهر را تشکیل می‌دهد خسارت جدی وارد شده که امیدواریم با تسریع در اعطای تسهیلات روند بازسازی در شهر اهر نیز با شتاب ویژه همراه باشد تا همشهریان عزیز تا رسیدن فصل سرما سرپناهی مناسب برای خود فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به خسارات بالای وارده به شهروندان اهر خواستار اعطای تسهیلات ویژه ودیعه مسکن برای اجاره‌نشینان این شهرستان شد.

وی، خسارت وارده به اماکن مسکونی، تجاری، خدماتی و عمومی شهرستان اهر را بالای یک‌هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار حمایت ویژه دولت و مجلس برای بازسازی این شهر شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول