اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

آواربرداری 727 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 727 واحد مسکونی روستایی دچار تخریب‌ شده در زلزله اخیر اهر آوار‌برداری شده است.

آواربرداری 727 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده ظهر امروز در جریان بازدید از چند منطقه زلزله‌زده در روستاهای اهر اظهار داشت: ما بعد از وقوع زلزله جلسات کارشناسی را برای ارزیابی و انجام کارهای کارشناسی برای بررسی نقاط حادثه‌دیده و واحدهای مسکونی تخریب‌ شده انجام دادیم به طوری که مصمم هستیم با اولویت روستاها و واحدهایی که 60 تا 70 درصد تخریب شده‌اند کار بازسازی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این بین یک هزار و 130 واحد مسکونی در اولویت آوار‌برداری و نوسازی قرار گرفت چرا که بیش از 60 درصد بر اثر زلزله به آنها خسارت وارد شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: ما با امکانات محدود کار را آغاز کردیم اما با همکاری و مساعدت دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، شهرداری و آب منطقه‌ای سعی کردیم تا مشکلات و نارسایی‌های احتمالی را برطرف کنیم و اقدام به بازسازی نقاط آسیب‌دیده کرده باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج‌علیزاده گفت:‌ در این ارتباط بیش از 92 دستگاه ماشین‌آلات سنگین را به کارگیری کردیم تا با اولویت در 16 روستا آوار‌برداری انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: در مرحله سوم تامین مصالح و آغاز عملیات اجرایی پروژه بوده که 95 درصد تامین مصالح را بنیاد مسکن عهده‌دار بوده و در این مدت کوتاه توانستیم از فنداسیون گرفته تا سقف حجم عظیمی از مصالح را تامین و نسبت به بکارگیری آنها اقدام کنیم.

مسئول ستاد معین بازسازی شهر اهر بیان داشت: با توجه به محدود بودن ظرفیت استان آذربایجان شرقی و اردبیل در تامین و تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز از ستاد مرکزی نیز کمک گرفتیم تا بتوانند در این زمینه یاریگر ما باشند.

حاج‌علیزاده افزود: تاکنون 785 تن میل‌گرد، 53 تن سیمان، 153 دستگاه اسکلت، تامین شده و بالغ بر 2 هزار عدد فنداسیون نیز به صورت آماده به متقاضیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آوار‌برداری پی‌کنی 220 واحد و اجرای فنداسیون در 109 واحد انجام شده که اغلب شامل قالب‌بندی و آرماتور‌بندی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل مراحل تشکیل پرونده برای یک هزار و 421 واحد را خاطرنشان کرد و ابراز داشت:‌ از این تعداد 408 متقاضی به بانک معرفی شدند تا با عقد قرارداد تسهیلات 16 میلیون تومانی را اعم از وام مقاوم‌سازی، قرض‌الحسنه و بلاعوض دریافت کنند.

حاج‌علیزاده به فعالیت 45 شرکت پیمانکاری در مناطق زلزله‌زده اهر با همراهی 290 نفر از نیروهای متخصص و مهندسان کار‌بلد اشاره کرد و گفت: 140 نفر نیز از مجموعه‌های ستادی بنیاد مسکن در این منطقه مشغول خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ ما به سرعت کار اجرایی را انجام می‌دهیم و امیدواریم قبل از آغاز فصل سرما بتوانیم با انجام سفت‌کاری واحدها را در حد سکونت به متقاضیان و زلزله‌زدگان تحویل دهیم.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول