اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان فردوس در مجلس:

بهترین راه توسعه کشور عملی کردن مبانی اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، بشرویه و طبس در مجلس گفت: بهترین راه توسعه کشور عملی کردن مبانی اقتصاد مقاومتی است.

بهترین راه توسعه کشور عملی کردن مبانی اقتصاد مقاومتی است

محمدعلی عبدالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند‌، اقتصاد مقاومتی را یک روش اقتصادی مهم در شرایط فعلی دانست و اظهار کرد: برای  شرایط امروز جامعه بهترین روش ممکن برای اینکه ما بتوانیم راه توسعه کشور را ادامه بدهیم توجه به این مقوله است.

وی توجه به نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: نامگذاری سال‌ها به نام اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حساب شده بوده است.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نامگذاری‌ها نشان داد که رهبری یک شرایطی را برای جامعه در همان سال پیش‌بینی کرده و در راستای آن حرکت کردند تا به اقتصاد مقاومتی پیوند بخورد.

عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه باید مسئولان و مردم اقتصاد مقاومتی را با هم آغاز کنند، گفت: باید مردم برای صرفه‌جویی‌ها و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها آماده شوند و مسئولان هم زیربنا و زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

 

*استفاده از ظرفیت بومی هر منطقه مهم‌ترین روش اقتصاد مقاومتی است

وی استفاده از ظرفیت بومی هر منطقه را مهم‌ترین روش اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید در خراسان جنوبی به بحث‌های تجارت منطقه‌ای و بحث‌های ترانزیتی بیشتر توجه شود و استان را از حالت بسته نجات داد.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت‌های بومی استان تاکید کرد و گفت: مسئولان استان باید به ظرفیت بومی استان توجه بیشتری داشته و سبب توسعه خراسان جنوبی شوند.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه باید ابعاد اقتصاد مقاومتی برای مردم روشن شود، افزود: اقتصاد مقاومتی تنها مقاومت نیست بلکه باید همه حرکت جامعه به سمت استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخل کشور در راستای مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دیگران و قدرت‌های بزرگ باشد.

وی تصریح کرد: تلقی خاصی از اقتصاد مقاومتی در بین مردم و مسئولان وجود ندارد و این امر سبب بسیاری از مشکلات می‌شود که باید کارهای زیربنایی توسط مسئولان انجام شود.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به سمت صنایعی برویم که ظرفیت نسبی داشته باشد، گفت: مبانی توسعه پایدار در هر منطقه باید به صورت جدی رعایت شود که در منطقه فردوس کشاورزی و دامداری جزو ذخایر مردم بوده و هست که باید در راستای تقویت آن با توجه به اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

عبدالله‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چگونه باید اقتصاد مقاومتی را در خراسان جنوبی عملی کرد، افزود: در خراسان جنوبی باید به سمت توسعه ترانزیت کالا حرکت کنیم.

*همکاری مجلس و دولت بسیاری از موانع کشور را حل کرده است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مجلس چقدر بر جدی گرفتن حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید دارد و دولت چقدر پیگیر به اتمام رساندن طرح‌ها است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دولت و مجلس باید مکمل هم باشند و در راستای هم حرکت کنند و باید ضمن حفظ و استقلال وظیفه خودشان را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس به بحث معیشت و اقتصاد مردم توجه کافی را داشته و با همکاری مجلس و دولت بسیاری از موانع کشور حل شده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول