اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علوم تاتارستان روسیه:

پارس جنوبی یکی از بزرگ‌ترین‌ مجتمع پالایشی جهان است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و استاد دانشگاه علوم تاتارستان روسیه گفت: پارس جنوبی یکی از بزرگ‌ترین‌ مجتمع پالایشی جهان است.

پارس جنوبی یکی از بزرگ‌ترین‌ مجتمع پالایشی جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه آلکساندر کپیلوف، پژوهشگر و استاد دانشگاه علوم تاتارستان روسیه در بازدید از فازهای 4 و 5 مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: این مجتمع هم از نظر تولید و هم وسعت یکی از بزرگ‌ترین‌ شرکت‌های پالایشی جهان است.

وی خاطر نشان کرد: من در حال حاضر تنها بخشی از این شرکت عظیم را دیده‌ام و چیزی که دیده‌ام نشان می‌دهد آینده‌ رو به رشدی در این‌جا وجود دارد.

این پژوهشگر بیان کرد: شاید یکی از نقاط قوت این منطقه این است که به خاطر سیاست‌گذاری‌های خوبی که شده مجتمع‌های پتروشیمی نیز کنار پالایشگاه‌های گازی ایجاد شده‌اند و این در رونق فعالیت‌ها در منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

وی در خصوص همکاری‌های انجام شده مابین آکادمی علوم تاتارستان و وزارت نفت بیان داشت: آکادمی علوم تاتارستان مدت زیادی است که با وزارت نفت همکاری دارد.

کپیلوف گفت: انستیتوی ونوس که زیرمجموعه‌ آکادمی علوم تاتارستان است از سال 2000 میلادی با پژوهشکده‌ صنعت نفت همکاری داشته و من در این مدت رفت و آمدهای زیادی به ایران داشته‌ام.

وی با اشاره به انتقال فناوری از انستیتوی ونوس به صنعت نفت ایران به عنوان هدف این همکاری‌ها گفت: موضوع هم‌کاری ما انتقال فناوری از انستیتوی ونوس به صنعت نفت ایران است و ما در پژوهشکده چندین پروژه را تعریف کرده و کار را از بخش طراحی شروع کرده‌ایم، آخرین پروژه‌ای نیز که انجام داده‌ایم پروژه‌ LPG با مدیریت دکتر مازکاروف در جزیره‌ی خارک بوده است.

پژوهش‌گر و استاد دانشگاه علوم تاتارستان اضافه کرد: برای توسعه‌ هم‌کاری بین ایران و تاتارستان کمیته‌ همکاری تشکیل شده و من نیز به عنوان عضو این کمیته در این‌جا حضور دارم؛ در ادامه‌ همکاری‌های‌مان طرح مرکاپتان‌زدایی را در پالایشگاه‌های منطقه‌ عسلویه شروع کرده‌ایم، ضمنا به خاطر همکاری‌های موفق‌مان در خصوص کاهش فلرینگ نیز قرار است کارهایی انجام دهیم.

کپیلوف خاطر نشان کرد: ما در اکثر موضوعات مربوط به انرژی و نفت و گاز کار کرده‌ایم و امیدوارم با تجاربی که در زمینه‌ پالایش نفت و گاز در انستیتو ونوس داشته‌ایم بتوانیم در زمینه‌ کاهش فلرینگ کارهای خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول