اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده شهدا برگزار شد

اولین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر در اردبیل

خبرگزاری فارس: اولین یادواره شهدای جهادگر جهاد کشاورزی استان اردبیل با عنوان سنگرسازان بی سنگر در استان اردبیل برگزار شد.

اولین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این یادواره که ظهر امروز و در سالن شهید جاوید محسنی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد، مدیرکل این سازمان در سخنانی بزرگداشت یاد و نام شهدا را بزرگترین اقدام در زنده نگه داشتن خاطره آنان اعلام کرد.

عادل عبدایمانی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلام جهاد سازندگی با هدف توسعه عمران روستایی و زدودن آثار ستم‌شاهی از چهره روستاها و مناطق محروم کشور در خرداد 58 به فرمان امام تشکیل شد که حرکتی مقدس در نظام جمهوری اسلامی بود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: با آغاز جنگ در سال 59 این جهادگران سکون را جایز ندانسته و علیرغم انجام عملیات‌های محوله با بسیج نیروها و ساماندهی مردمی اولین اکیپ‌ها از سراسر کشور به سوی جبهه‌ها اعزام و از همین لحظه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان داشت: با ساماندهی نیروها و حضور جهاد سازندگی جبهه‌ها شکل مشخص‌تری یافت و جهادگران با تشکیل یگان‌های مهندسی رزمی و سپاه پاسداران توانستند دشمن تا بن دندان مسلح را مغلوب سازند.

این مسئول با بیان اینکه امام (ره) جهادگران را فرزندان خود می‌نامیدند، افزود: جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در تعبیر امام دو بال انقلاب اسلامی نام گرفت و این سنگر‌سازان بی‌سنگر این لقب پر افتخار را از امام (ره) دریافت کردند.

عبدایمانی تقدیم 26 شهید، 86 جانباز و 16 آزاده را از افتخارات جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد و گفت: رزمندگان جهادگر ما توانستند در آن ایام، جان به کف در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شوند که این خود مقدس‌ترین کار در نجات و به ثمر رساندن هشت سال دفاع مقدس بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نیز به این حرکت‌های جهاد گونه نیاز داریم، تصریح کرد: در این ایام که تحریم اقتصادی دشمن از هر سو خود را نشان می‌دهد داشتن فرهنگ جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی بزرگترین وظیفه ماست که نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: در اجرای اقتصاد مقاومتی نیروهای جهادی باید باب جدیدی را باز کنند و به یاد شهدای سنگر‌ساز بی‌سنگر پشتیبان نظام و جمهوری اسلامی باشند.

عبدایمانی بیان داشت: جهادگران با حفظ فرهنگ و روحیه جهادی و تدوین راهکاری در خودکفایی و تامین امنیت غذایی جامعه فعالیت‌های عظیمی انجام دادند و امروز نیز باید کاری کنند تا این فرهنگ همواره زنده و پویا باقی بماند.

وی بیان داشت: همانطور که جهادگران ما در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی همچون بیت‌المقدس، والفجر 8، خیبر و... را خلق کردند این بار نیز باید بتوانند با حفظ روحیه جهادی خود یاریگر نظام و جمهوری اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پخش کلیپی از رشادت‌های سنگر‌سازان بی‌سنگر و شهدای جهادگر از دیگر برنامه‌های جنبی اولین یادواره شهدای جهادگر استان اردبیل بود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول