اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

اعتماد به بخش خصوصی تنگناهای اقتصادی را کم‌رنگ می‌کند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت:‌ راه برون‌رفت از تنگناهای تجارت و امور گمرکی اعتماد به بخش خصوصی است.

اعتماد به بخش خصوصی تنگناهای اقتصادی را کم‌رنگ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پور‌سلیمان ظهر امروز در نشست کمیسیون تخصصی تجارت و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل با اشاره به مشکلات متعدد در تجارت و امور گمرکی اظهار داشت: تدوین سند راهبردی برای اقتصاد استان ضروری است چرا که در شرایط فعلی تدوین سند راهبردی می‌تواند چشم‌انداز مشخص و روشنی را برای فعالیت‌های اقتصادی در استان ترسیم کند و پیشنهاد می‌شود این سند با تشکیل کار گروهی متشکل از اساتید دانشگاهی، پژوهشگران، فعالان بخش خصوصی و بخش دولتی هر چه سریع‌تر تدوین و وارد مرحله عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون تجارت و امور گمرکی اتاق اردبیل نیز در این نشست با تشریح ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، گفت: در اقتصاد مقاومتی دولت باید ضمن رفع موانع و مشکلات فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی اعتماد کامل داشته باشد.

رسولی با بیان اینکه برای دور زدن تحریم‌ها نباید از نقش تاثیرگذار بخش خصوصی غافل شد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید فرماندهی اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود و بخش دولتی و خصوصی برای تامین نظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات واحد اردبیل نیز در این نشست با ارائه چند پیشنهاد برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها بیان داشت: دولت باید به وظایف، مسئولیت و تعهدات خود در قبال تولیدکنندگان و صادرکنندگان به درستی عمل نماید و با آسیب‌شناسی فرایند تولید و فعالیت‌های اقتصادی برای تثبیت، احیا و پویایی واحدهای تولیدی اقدام جدی به عمل آورد.

بهنام آزادی حمایت جدی دولت از واحدهای فعال و در حال افتتاح، حمایت از صادرکنندگان حرفه‌ای، شناسایی بازارهای هدف و توسعه فعالیت‌ها در این بازارها، فعال کردن و جدی گرفتن نقش سفارتخانه‌های کشورمان در دیگر کشورها، راه‌اندازی اتاق‌های مشترک بازرگانی با کشورهای هدف و بخصوص کشورهای همسایه، فرایند مبادله پایاپای، حمایت سیستم بانکی از واحدهای تولیدی، معافیت‌های مالیاتی، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، شناسایی ظرفیت‌های صادراتی، اعزام هیئت‌های بازاریابی و تجاری به کشورهای هدف، حذف مقرارت دست و پا گیر در امر صادرات و تولید و اعتماد بخش دولتی به بخش خصوصی را از راهکارهای موثر برای دور زدن تحریم‌ها و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول