اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی:

بخش خصوصی زمینه رقابت بنگاه‌های ایرانی در افغانستان را فراهم کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفت: بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران باید زمینه‌های رقابت بیشتر بنگاه‌های ایرانی را در کشور افغانستان فراهم کند.

بخش خصوصی زمینه رقابت بنگاه‌های ایرانی در افغانستان را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ محمد سیادت ظهر امروز و در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان‌رضوی یکی از بهترین پل‌های رسیدن به افغانستان است و به همین منظور افغانستان، مهم‌ترین بازار هدفی است که محصولات خراسان‌رضوی به آن صادر می‌شود.

سیادت ادامه داد: باید بتوانیم خود را با بازار افغانستان و نیازهای این بازار، بهتر از گذشته تطبیق بدهیم و در حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز بهتر از گذشته عمل کنیم.

وی تاکید کرد: افغانستان دارای ذخایر عظیم معدنی و هیدروکربن‌ است و طبق بررسی‌های انجام شده، حداقل 3 ‌هزار میلیارد دلار ذخایر در این کشور وجود دارد و باید برای سرمایه‌گذاری و استفاده از آنها، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

رئیس اجرایی اتاق مشترک ایران و افغانستان بیان کرد: سطح درآمد و همچنین میزان معادن کشف شده در افغانستان در حال افزایش است و تمام این موارد می‌تواند نقش تاثیرگذاری در زمینه‌سازی اشتغال داخلی و خارجی برای این کشور فراهم کند.

وی اظهار کرد: نگرانی‌های بسیار محدودی در حوزه امنیتی در افغانستان همچنان وجود دارد، اما با این وجود باید تلاش کنیم سهم جمهوری اسلامی ایران را از بازارهای افغانستان افزایش دهیم و برای این امر، اکنون بهترین فرصت است، زیرا هنوز تعریف دقیقی از سهم در بازارهای افغانستان انجام نشده است.

سیادت افزود: بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران نیز باید زمینه‌های رقابت بیشتر بنگاه‌های ایرانی را در کشور افغانستان فراهم کند.

رئیس اجرایی اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به مهم‌ترین موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در افغانستان، عنوان کرد: در زمینه توسعه صادرات خود، همچنان فاقد استراتژی معینی هستیم و بسیاری از دستگاه‌های دولتی و خصوصی در این زمینه دچار موازی‌کاری هستند.

سیادت اضافه کرد: باید زمینه حضور شرکت‌های تولیدی خراسان‌رضوی را در افغانستان فراهم کنیم و در زمینه تشکیل کنسرسیوم‌های اقتصادی نیز نیازمند برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و دقیق هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، بانک‌ها نیز می‌توانند با ارائه تسهیلات و وام، توان اقتصادی بنگاه‌ها را افزایش دهند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول