اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

امر به معروف وظیفه شرعی پلیس است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: نیروی انتظامی باید به امر به معروف به عنوان یک وظیفه شرعی نگاه کند و بیش از وظایف دیگر سازمانی به آن اهمیت دهد.

امر به معروف وظیفه شرعی پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم مجتبایی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و پرسنل نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن همایش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه انکارناپذیر اسلامی هستند که انجام آن مانند نماز و روزه برای تمام افراد جامعه واجب شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه این دو فریضه محدود به هیچ شغل خاصی نمی‌شود ادامه داد: تمام افراد جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: در مورد امر به معروف و نهی از منکر جامعه و حاکمیت هر یک وظیفه‌ای دارند که سلامت جامعه در گرو انجام وظیفه هر دو این مجموعه‌ها است.

وی بیان کرد: به طور معمول ما در جامعه منتظر می‌شویم تا خلافی صورت بگیرد و بعد به دنبال راه علاج آن می‌رویم در حالی‌که باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه حساسیت بیشتری نشان داد و ریشه منکرات را در جامعه خشکاند.

مجتبایی با اشاره به نقش خانواده در سلامت کل جامعه عنوان داشت: باید این نقش‌ها را ریشه‌یابی و بازسازی کرد.

وی با بیان تأثیرگذاری نهاد خانواده در تک تک افراد جامعه اظهار کرد: رفتار خانواده حتی پیش از تولد نیز بر خصوصیات فرزندان تاثیر می‌گذارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: فطرت تمام انسان‌ها پاک است اما رعایت نکردن مسائل شرعی می‌تواند این فطرت پاک را به تیرگی بکشاند.

وی با اشاره به اهمیت موضوعاتی مانند تغذیه از مال حلال بیان کرد: بسیاری از افرادی که دچار مشکلات اخلاقی می‌شوند در خانواده‌‌هایی بزرگ شده‌اند که التزام به کسب روزی حلال در آنها وجود نداشته است.

مجتبایی گفت: تربیت یکی از مهم‌ترین نقش‌های خانواده در جامعه است که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش این نقش مهم را تقویت کرد.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها هنگامی که فرزندشان دچار مشکلات اخلاقی می‌شود، انگشت اتهام را به سمت مسئولان گرفته و از نقشی که خودشان در تربیت آنها داشته‌اند، غافل می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به نقش کلیدی پدر و مادر در تربیت فرزندان اظهار کرد: اگر تمام پدر و مادرها به این نقش اهمیت دهند، مشکلات جامعه به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش حاکمیت در سلامت جامعه و به حداقل رساندن مشکلات اجتماعی بیان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

مجتبایی با اشاره به اینکه پلیس باید در کار خود صداقت داشته باشد گفت: نباید قدرتی که لباس نیروی انتظامی در اختیار افراد قرار می‌دهد، آنها را فریفته کرده و از حق‌گرایی و نیت الهی دور کند.

وی اخلاص را یکی از مهم‌ترین شرایط امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: اگر اخلاص در کار باشد، خداوند به این سخن و عمل برکت خواهد داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اقتدار را یکی دیگر از الزامات نقش‌آفرینی نیروی انتظامی در سلامت جامعه دانست و گفت: نیروهای ذلیل، زبون و ترسو نمی‌توانند در برابر خطرات ناشی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر مقاومت کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه شرعی خود می‌داند خاطر نشان کرد: باید بیش از عمل به تکلیف سازمانی به تکلیف شرعی خود اهمیت دهیم.

مجتبایی امین مردم بودن را یکی از مهم‌ترین ضروریات ایفای نقش توسط پلیس دانست و ادامه داد: مجرم و متخلف در دست نیروی انتظامی امانت هستند که باید با آنها طبق قانون رفتار کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول