اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی آبیک مطرح شد

مواد مخدر رتبه نخست جرایم آبیک / کاهش ورود مجرمان آبیکی به زندان مرکزی

خبرگزاری فارس: معاون زندان مرکزی استان قزوین گفت: طبق پرونده‌های وارده به زندان مرکزی، بیشترین جرم در شهرستان آبیک را مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

مواد مخدر رتبه نخست جرایم آبیک / کاهش ورود مجرمان آبیکی به زندان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین کیامینی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگ و هنر شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: پس از مواد مخدر، پرونده‌های علیه اطفال و اشخاص و سرقت بیشترین جرایم شهرستان آبیک را شامل می‌شوند.

وی 95 درصد جرایم شهرستان آبیک را مربوط به مردان و مابقی را به زنان ذکر کرد و گفت: بیشترین مجرمان را افراد متأهل تشکیل می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: سطح سواد بیشتر افراد مجرم زیر دیپلم و تعداد کمتری بالای دیپلم است.

معاون زندان مرکزی استان قزوین اضافه کرد: بیشترین مجرمان در رده سنی 20 تا 30 سال و مجرمان کم‌تری نیز در رده سنی زیر 20 سال هستند.

کیامینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورودی مجرمان شهرستان آبیک به زندان مرکزی استان قزوین نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی بر تشکیل انجمن حمایت زندانیان در شهرستان آبیک تأکید کرد و گفت: با تحقق این امر در راستای حمایت از خانواده‌های افراد زندانی و ارائه خدمات به آنها، جلوگیری از تحمیل بار مالی و آسیب‌های اجتماعی بر خانواده‌های زندانیان به دلیل رفت و آمد به استان قزوین تأثیر ویژه‌ای خواهد گذاشت.

این مسئول ادامه داد: در زندان مرکزی استان قزوین علاوه بر ارائه برنامه‌های تربیتی و اصلاحی، برنامه‌های حمایتی نیز جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون زندان مرکزی استان قزوین بیان کرد: مرکز توسعه سلامت، همیاران مروج سلامت، روان درمانی و نیز خانه‌های بهبودی در درمان اعتیاد در زندان مرکزی از جمله اقداماتی است که در زندان مرکزی برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول