اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان:

اقتصاد مقاومتی نسخه قابل اعتمادی برای انقلاب اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه قابل اعتمادی برای یک انقلاب اقتصادی در کشور است.

اقتصاد مقاومتی نسخه قابل اعتمادی برای انقلاب اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا همدانیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: هدف از نگاه اقتصادی این است که هر کالایی را که ناچار به واردات آن هستیم را به مرور در داخل تولید و محور واردات را به محور صادرات آن محصول مبدل کنیم.

وی با بیان اینکه بنای کار در این مقوله بر تغییر و تبدیل تهدید به فرصت است، گفت: باید مانع از نزول فرصت‌ها به دامان تهدیدات ناشی از سیاست‌های تحریمی و یا عملیات روانی رسانه‌های استکباری شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان یادآور شد: فرهنگ مقاومتی، فرهنگ یا منش اجتماعی است که روح ایستادگی را در برابر تهاجم اقتصادی غرب در میان مردم تقویت می‌کند.

وی افزود: مردم ایران باید به این باور برسند که کسی جز خودشان نمی‌تواند حلقه‌های محاصره اقتصادی را بشکند.

همدانیان با بیان اینکه مردم باید در فرهنگ امساک و قناعت بکوشند، تصریح کرد: آنها باید در تعامل با هم از گذشت و ایثار برخوردار باشند.

وی یادآور شد: این امر با مدارا در حق یکدیگر، رعایت انصاف در خرید و فروش و معامله، جلوگیری و منع کم‌فروشی محقق می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در کتاب‌های اقتصاد هیچ پیشینه نظری یا عملی از تحریم بانک مرکزی نمی‌بیند، گفت: این امر تاکنون سابقه نداشته است.

وی اقتصاد مقاومتی را مصداقی از اقتصاد موازی دانست و اضافه کرد: همان‌گونه که انقلاب اسلامی با توجه به نیاز خود، اقدام به تأسیس نهادهایی مانند کمیته امداد، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و بنیاد مسکن کرد، امروز نیز باید برای تأمین اهداف انقلاب، این پروژه را ادامه داده و تکمیل کند.

همدانیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی و به نهادسازی‌های مقاومتی در اقتصاد نیاز دارد، گفت: این اقتصاد به معنای انزوای اقتصادی و بستن درهای کشور به روی دنیا نیست بلکه مقدمه مراودات اقتصادی و استقلال اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه قابل اعتمادی برای یک انقلاب اقتصادی در کشور است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان با بیان تفاوت‌های موجود میان مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در مقاومت اقتصادی بار سخت مشکلات اقتصادی بر روی دوش مردم قرار می‌گیرد ولی در اقتصاد مقاومتی بار سختی‌ها بر دوش طراحان، برنامه‌ریزان و مجریان طرح‌های اقتصادی است.

وی افزود: به همین سبب دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید با تعدیل و اصلاح برخی سیاست‌های اقتصادی و تغییر رفتارهای مصرفی خود، موجبات اجرای اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

همدانیان یادآور شد: در اقتصاد مقاومتی لازم است به جای برخورد انفعالی با تحریم‌ها به سمت واکنش‌های فعال و پویا حرکت کرده و به جای آنکه منتظر فشار غربی‌ها بر روی نقاط ضعف اقتصاد ملی‌مان باشیم، با شناسایی این نقاط ضعف به فکر بهبود و درمان کاستی‌های ناشی از آن افتاده و طرح‌های اجرایی لازم را ارائه کنیم.

وی همچنین گفت: باید با استفاده از نقاط قوت اقتصاد ملی خود به نقاط ضعف اقتصادی غرب هجوم برده و با چالش آفرینی‌های متعدد ابتکار عمل را از آنها سلب کنیم.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول