اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته دفاع مقدس

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اعلام شد

خبرگزاری فارس: در آستانه هفته دفاع مقدس برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این هفته که بیشتر با محوریت مردم و نهادهای غیر‌دولتی تدارک دیده شده است، اعلام شد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت این هفته در اردبیل اظهار داشت: پیش از آغاز هفته دفاع مقدس در یک فضاسازی شهری سنگر‌های نمادین در جلوی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و میادین نصب شده و با نصب پوستر،‌ بنر و پلاکارد سعی خواهیم کرد مردم را در جریان گرامیداشت این هفته و برنامه‌های آن قرار دهیم.

ذکی‌الله خوشبخت از دیدار اعضای ستاد گرامیداشت این هفته با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خبر داد و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته شاهد برگزاری یادواره شهدای سنگر‌سازان بی‌سنگر به همت جهاد کشاورزی و کنگره شهدای روحانی و طلبه استان به همت سپاه حضرت عباس (ع) استان بودیم.

وی یادآور شد: به میمنت هفته دفاع مقدس ارتش دلاور به بازسازی عملیات نصر 6 در منطقه عمومی امام‌چای اقدام خواهد کرد و سپاه پاسداران نیز در برپایی نمایشگاه فرهنگی – رزمی طریق‌القدس در شورابیل حرکتی مطلوب در انتقال فرهنگ اصیل ایثار و شهادت را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اردبیل گفت: در اولین روز هفته دفاع مقدس که به نام بصیرت،‌ شجاعت و ولایت نامگذاری شده صبح جمعه 31 شهریور مراسم رژه نیروهای مسلح با مدیریت تیپ 40 ارتش در اردبیل برگزار خواهد شد.

خوشبخت تاکید کرد: در این روز شاهد سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه و بهره‌برداری از پروژه شبکه‌ شباب در نواحی بسیج خواهیم بود.

این مسئول همزمانی دومین روز هفته دفاع مقدس را با آغاز سال تحصیلی یادآور شد و افزود: در این روز شاهد نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، آغاز جشنواره تئاتر استانی و نامگذاری کلاس‌ها به نام شهدای دانش‌آموز خواهیم بود که این روز نیز به نام دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان نامگذاری شده است.

برگزاری همایش زنان ایثارگر و مادران شهید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سومین روز هفته دفاع مقدس به نام جوانان،‌ آمادگی دفاعی و سربازان نامگذاری شده است، بیان داشت:‌ شاهد برگزاری ششمین جشنواره فیلم و عکس عذرا، تجلیل از فرزندان شهدا در ادارات خواهیم بود.

خوشبخت از برگزاری همایش زنان ایثارگر و تجلیل از مادران شهدای والامقام در محل نمایشگاه فرهنگی – رزمی همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد:‌ در این روز همایش ورزش صبحگاهی نیروهای مسلح، گردهمایی دانشگاهیان به این مناسبت و برگزاری شب شعر دفاع مقدس در خلخال را شاهد خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه پنجمین روز هفته دفاع مقدس به نام وحدت، استکبار‌ستیزی و بیداری اسلامی نامگذاری شده است، گفت: به همت حوزه هنری در این روز عصرانه تئاتر، کارگاه شعر و داستان با موضوع دفاع مقدس در اردبیل و خلخال برگزار شده و شاهد برگزاری همایش و ورزش صبحگاهی بانوان خواهیم بود.

خوشبخت ادامه داد: در ششمین روز این هفته به نام رزمندگان، جهادگران و فرماندهان صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تیپ 37 حضرت عباس (ع) برگزار می‌شود که در این آیین نیروهای مسلح توانمندی خود را به رخ خواهند کشید.

این مسئول عنوان کرد: در این روز از سه قطعه موسیقی حماسی هنرمندان رزمنده رونمایی شده و در مشگین‌شهر شاهد برگزاری شب شعر دفاع مقدس خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: ششمین روز هفته دفاع مقدس که مصادف با 5 مهر شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه است از خانواده‌های شهدای ثامن‌الائمه و همچنین شهدای حوزه کارگری در مراسمی با شکوه تجلیل و تقدیر خواهد شد.

خوشبخت افزود:‌ در این روز همچنین گردهمایی پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در اردبیل برگزار شده و در این روز اهدای خون به یاد شهدای گلگون کفن دفاع مقدس را نیز شاهد خواهیم بود.

این مسئول در خصوص برنامه‌های آخرین روز هفته دفاع مقدس با نام شهادت، کرامت و عزت نیز یادآور شد: در این روز تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، غبار‌روبی و عطر‌افشانی مزار آنها به همراه رونمایی از کتاب جانباز گرانقدر صابر قره‌داغلو را شاهد خواهیم بود و در گرمی نیز کنگره شعر دفاع مقدس ویژه شمال استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل برپایی نمایشگاه فرهنگی – رزمی طریق‌القدس، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، برپایی نمایشگاه عکس، کتاب، انتشار نشریات مرتبط با هفته دفاع مقدس، برپایی ایستگاه نقاشی و ایجاد گنجینه دایمی دفاع مقدس در مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوشبخت در پایان اظهار داشت: در این هفته همچنین شاهد اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، اجتماع روحانیون هجرت و مستقر، برگزاری 45 مورد برنامه ورزشی و افتتاح برخی پروژه‌های عمرانی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول