اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

اهدای کمک هزینه جهیزیه به 111 زوج مددجوی نکا

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا گفت: در شش ماهه نخست امسال 111 فقره کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد نکا تدارک و به آنان تحویل شده است.

اهدای کمک هزینه جهیزیه به 111 زوج مددجوی نکا

سید موسی عمادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: در مجموع 111 میلیون تومان به زوج‌های جوان نکایی در شش ماهه نخست امسال از محل کمک هزینه دریافت جهیزیه، پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد از زوج جوان مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.

به گفته عمادی، زوج‌های جوان در سال‌های گذشته، جهیزیه از سوی امداد دریافت می‌کردند که به آنان اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: این نوع کمک به نوعروسان و دامادهای زیر پوشش با استقبال آنان و خانواده‌ها روبرو شده چرا که می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را به انتخاب خود تهیه کنند و همچنین می‌توانند با پرداخت یک میلیون تومان کمک هزینه به فروشگاه‌ها تا سقف 3 میلیون تومان و حتی بیشتر نیز در قبال چک ضمانتی جهیزیه دریافت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی قبل و حین ازدواج نیز از دیگر ضرورت‌های لازم برای زوجین جوان است که با هماهنگی انجام شده حتما برگزار می‌شود.

عمادی افزود: برگزاری دوره‌های مختلف همسرداری، شوهرداری، بهداشت خانواده، خانه‌داری و... از جمله برنامه‌های آموزشی ارائه شده در این دوره از کلاس‌هاست.

وی با اشاره به خودکفایی خانواده‌های امداد در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: خانواده‌های امداد از استعدادهای فراوانی برخوردارند که برخی از این توانمندی‌ها به دلیل محرومیت، پنهان مانده و شکوفا نشده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا بیان داشت: باید استعدادهای نهفته در خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، شناسایی و از کیان خانواده در برابر تهدیدات صیانت شود که این برنامه نیز در راستای توانمندسازی فرهنگی خانواده‌ها مورد پیگیری است.

عمادی با بیان اینکه این نهاد برنامه‌های امسال خود را بر اساس هدایت رهبر معظم انقلاب بر توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی قرار داده، تصریح کرد: رشد و تعالی و همچنین معضلات اجتماعی و اقتصادی در گرو خانواده است و اگر این کانون از این دو مورد حمایت کند، پیشرفت همه‌جانبه حاصل می‌شود.

به گفته عمادی، شهرستان نکا دارای 3 هزار و 290 خانوار با جمعیت 6 هزار و 560 نفر مددجو زیر پوشش امداد است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول