اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا تسریع یابد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان خواستار تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا شد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا تسریع یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیهان هاشم‌نیا عصر یکشنبه در جریان بازدید از اسکله آستارا در جمع خبرنگاران و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: ایجاد اسکله آستارا موجب تحولی شگرف در حوزه اقتصادی استان و کشور می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر این اسکله فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه آثار فعالیت اسکله آستارا بسیار گسترده و حتی در سطح بین‌المللی پیامدهای مثبتی دارد، افزود: با آغاز اسکله آستارا فعالیت و رونق اقتصادی در استان و به تبع آن در سطح کشور به وضوح قابل مشاهده می‌شود و شرایط ویژه‌ای را برای شهرستان مرزی آستارا ایجاد می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه آستارا در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرزی آستارا دارای مرز دریایی و زمینی با کشور جمهوری آذربایجان است، بنابراین با راه‌اندازی این اسکله تا حدود زیادی در ترانزیت کالا از این اسکله مقرون به صرفه می‌شود.

هاشم‌نیا درباره تفاوت‌های موجود بندر انزلی و اسکله آستارا و وضعیت ترانزیت کالا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آستارا دارای مرز زمینی و دریایی با کشور خارج است و انزلی این خصوصیات را ندارد می‌تواند اسکله آستارا تکمیل کننده توسعه و پیشرفت گیلان شود.

وی با تصریح بر اینکه با راه‌اندازی اسکله آستارا امکان ترانزیت کالا به شمال غرب کشور سهولت پیدا می‌کند ابراز کرد: قرار داشتن این شهرستان در مسیر استثنایی برای ترانزیت کالا یک نعمت الهی است که باید قدردان این نعمت باشیم و امیدواریم از نعمات الهی خداوند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

استاندار گیلان با انتقاد از اجرایی نشدن ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا با توجه به راه‌اندازی اسکله این شهرستان، خواستار توجه ویژه و پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی شد و عنوان کرد: ایجاد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در کشور برای دولت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بحث منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید در اسرع وقت با تشکیل کارگروه ویژه مسئولان این مشکل برطرف شود.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان و مدیر عامل شرکت خدمات بنادر و دریانوردی کاوه با ارائه گزارش‌های جامع و کامل خواستار برطرف شدن موانع و مشکلات توسعه این اسکله شدند که هاشم‌نیا نیز در این زمینه صادر کردند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول