اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک:

دفاع مقدس از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه آبیک تاریخ دفاع مقدس را از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: کربلا، شهادت، اتکا به نفس، اعتقادات، احکام و مسائل نظامی در دفاع مقدس در کنار هم وجود داشت.

دفاع مقدس از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک رضا اسفندیاری در گردهمایی روحانیون شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با اشاره به رهنمودهای امام راحل در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: جوانان با ایمان و اعتقاداتی قوی، عمقی و ریشه‌ای برای دفاع از دین اسلام و انقلاب در برابر دشمن تا دندان مسلح که از سوی 42 کشور حمایت می‌شد، ایستادگی کردند و با شجاعت و ایثارگری پوزه دشمن را به خاک مالیدند.

وی انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام، شیعه، امام راحل و شهدا را به نسل جوان ضروری ذکر و خاطر نشان کرد: روحانیون می‌توانند از طریق بصیرت‌افزایی و سخنرانی جذاب در مساجد و منابر، ارتباط منطقی، عاطفی و منظم با جوانان در انتقال ارزش‌های اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های مؤثری بردارند.

این مسئول ادامه داد: روحانیون باید در تبیین تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه تاریخ شیعه و دفاع مقدس در بین جوانان تلاش کنند، چراکه دشمنان در صدد هستند تا مسیر تاریخ دفاع مقدس را تحریف و شبهات متعددی را در جوانان ایجاد کنند و آنان را از واقعیت دوران هشت سال جنگ تحمیلی دور نگاه دارند و به انحراف بکشند.

تقویت باور استکبارستیزی در جوانان ضروری است

فرمانده سپاه ناحیه آبیک تقویت روحیه و باور استکبارستیزی در نسل نوجوان و جوان را ضروری دانست و تصریح کرد: حساسیت و اهمیت حفظ انقلاب اسلامی در روحانیون بیشتر از دیگر اقشار جامعه است، لذا روحانیون باید برای حفظ انقلاب اسلامی روحیه ایستادگی در برابر نظام سلطه را در جوانان پررنگ کرده تا انقلاب اسلامی در ادامه حیات خود با مشکلی مواجه نشود.

اسفندیاری افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی در پیچ سرنوشت‌ساز و سرنوشت بشریت در پیچ استراتژیک قرار گرفته است، در واقع مقام معظم رهبری سرنوشت بشریت را به سرنوشت انقلاب گره زده‌اند و تکلیف تمام آحاد جامعه را برای حفظ نظام ضروری دانسته‌اند.

وی ادامه داد: امروز جنگ و صحنه‌های جنگ دشمن نیز متفاوت شده، چراکه اگر در دوران جنگ 1200 کیلومتر خاکریز داشتیم، امروز خاکریزها متفاوت و شیطان مجسم و مسلح با دولت و ارتشش با تمام توان به افکار و اعتقادات جوانان حمله می‌کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امروز 2500 شبکه ماهواره‌ای و 56 شبکه فارسی‌زبان علیه انقلاب اسلامی، کشورهای اسلامی فعالیت می‌کنند، لذا روحانیون باید مطالب مورد نیاز و به روز را در جوانان تقویت کرده تا آنان از خطرات جنگ نرم دشمن سلامت بمانند.

قطع ارتباط مردم و روحانیت، هدف اصلی دشمن است

فرمانده سپاه ناحیه آبیک قطع ارتباط مردم و روحانیت را تهدید جدی امروز دشمن عنوان کرد و گفت: روحانیون بهترین حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، چراکه به صورت ملموس خطرات تهدید کننده جامعه را مشاهده می‌کنند.

اسفندیاری افزود: امام راحل از زمان مطالعه، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای انقلاب اسلامی در ایران با حمایت و پشتیبانی مردم کارها را به پیش برد و مردم نیز با حرکت کردن در پشت سر این روحانی بزرگوار انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندند که البته امام راحل با پیروزی انقلاب توانستند تمام معادلات شرق و غرب را به هم بزنند، چراکه این انقلاب اسلامی سبب شد تا هیچ‌گونه وابستگی به شرق و غرب نداشته باشیم.

وی تقویت ارتباط بین مردم و روحانیون را برای حفظ انقلاب اسلامی ضروری دانست و تصریح کرد: در تاریخ هر زمان که ارتباط سردمداران با روحانیون قوی‌تر بود، طول دوره حکومت بیشتر و پیروزی‌های خوبی نصیب مردم و سردمداران می‌شد ولی هرگاه ارتباط قطع می‌شد، مسائل کشور نیز ابتر می‌ماند.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک اذعان کرد: روحانیون ملبس به کسوت پیامبر اعظم (ص) هستند لذا از زمان صدر اسلام تاکنون در بین شیعه از ارج و قرب والایی برخوردار بوده و هستند.

اسفندیاری رویکرد کنونی بسیج را افزایش حلقه‌های صالحین شجره طیبه ذکر و خاطر نشان کرد: سپاه از روحانیون درخواست می‌کند که همچنان ارتباط محکم خود با بسیج و سپاه را بیش از پیش کنند تا بتوانند از نطر کمی و کیفی حلقه‌های صالحین را افزایش دهند، چراکه نسل‌های آینده به چنین مباحث معرفتی و اعتقادی نیازمند است.

وی افزود: ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک احداث یک واحد از پنج واحد را برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی بر عهده گرفته، لذا درصدد هستیم با کمک خیرین و مردم در احداث این واحد گام برداریم و اگر کمک‌ها چشم‌گیر باشد احداث واحدها را افزایش می‌دهیم.

این مسئول ادامه داد: برای بازسازی و احداث واحدهای مسکونی برای مردم آذربایجان شرقی 900 میلیارد تومان برآورد شده که دولت تاکنون توانسته 400 میلیارد تومان را تأمین کند و برای مابقی به کمک مردم و خیرین نیازمند است که امیدواریم با تبلیغات روحانیون در این زمینه با توجه به سرمای زودرس در این استان واحدهای مسکونی لازم برای زلزله‌زدگان احداث شود.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول