اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای 28 طرح پژوهشی

کتابخانه‌‌های عمومی خوزستان از پژوهشگران دعوت کرد

خبرگزاری فارس: اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی خوزستان برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود در 28 محور از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی، دانشجویان و پژوهشگران استان دعوت به همکاری کرد.

کتابخانه‌‌های عمومی خوزستان از پژوهشگران دعوت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری در این‌باره گفت: اولویت‌های پژوهشی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال 91 تدوین شده و امیدواریم با اجرای این پژوهش‌ها راهکارهای لازم برای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در استان را بیابیم.

وی گفت: به منظور تعمیق فعالیت‌ها و پژوهش محور کردن تصمیم گیری‌ها و در راستای اجرای ضوابط اجرایی حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، اولویت‌های پژوهشی سال 1391 در مجموع در  28 محور شامل هشت حوزه مشتمل بر ستاد، منابع و کمیته پژوهش و نوآوری، کتابداران، امور کتابخانه‌ها، عمران، فناوری اطلاعات، فرهنگی و مشارکت‌ها تدوین شد.

منصوری گفت: از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات پژوهشی در استان بررسی سرانه مطالعه و عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر آن است چرا که هدف اصلی و نهایی نهاد کتابخانه‌های عمومی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید در استان است.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت‌ها، بررسی نیازهای اطلاعاتی مخاطبان کتاب‌خوان و کتاب نخوان استان، بررسی قوم شناختی علایق اطلاعاتی کاربران کتابخانه‌های عمومی خوزستان، بررسی راهکارهای توسعه کمی و کیفی ضریب نفوذ کتابخانه‌های عمومی استان در میان مخاطبان بالقوه، بررسی راهکارهای علمی و عملی برای تحقق بندهای سند نهضت نهضت مطالعه مفید در استان و تدوین راهکارهای اجرایی توسعه خدمات کتابخوانی و فرهنگ کتاب در مدارس است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: از دیگر اولویت‌ها بررسی وضعیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ادارات دولتی استان در راستای تحقق اهداف نهضت مطالعه مفید، بررسی جایگاه کتاب به عنوان محصول فرهنگی در سبد فرهنگی خانوارهای خوزستانی، بررسی راهکارهای ایجاد و توسعه برنامه قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان، بررسی و تعیین موانع گسترش کمی و کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی در بعد فرهنگی و کتابخوانی و بررسی راهکارهای توسعه کمی و کیفی خدمات با به اشتراک گذاری منابع و خدمات با سازمان‌هاست.

منصوری با اشاره به اینکه در حوزه کتابداران، نقش و جایگاه کتابداران در ارتقای شاخصه‌های کتابخوانی و فرهنگی استان، و نیز بررسی چگونگی ارتقاء منزلت کتابداران و ارائه راهکارهای عملی آن مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در این حوزه موضوعاتی از قبیل بررسی و تدوین راهکارهای سازمانی برای تعمیق روابط فردی و سازمانی کتابداران استان، بررسی تطبیقی عملکرد و کارایی کتابداران متخصص و کتابداران غیرمتخصص، بررسی سطح مهارت و دانش فنآوری اطلاعات کتابداران کتابخانه‌های عمومی خوزستان و تدوین برنامه‌های آموزشی برای آنها، بررسی و تدوین راهکارهای انگیزشی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و بررسی سرانه هزینه‌های تمام شده خدمات کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول