اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

اعزام 15 گروه دانشجویی طرح هجرت به روستاهای درمیان

خبر گزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: 15 گروه دانشجویی در قالب طرح هجرت به 38 روستای این شهرستان اعزام شدند.

اعزام 15 گروه دانشجویی طرح هجرت به روستاهای درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی پیش از ظهر امروز در بازدید از اردوهای جهادی شهرستان درمیان اظهار کرد: فعالیت‌های این گروه‌های اعزامی در سه بخش آموزشی، بهداشتی و عمرانی اجرا می‌شود.

وی روستاهای سیدان، خوان، کلاته‌ملا، براندود، زیربراندود، منصورآباد، آسفیچ، دونخی، قیک، خونیک وچهاتنگ، کلاته‌نظر بورنگ و نوغاب را از جمله روستاهای هدف اردوهای جهادی در درمیان برشمرد و افزود: طرح‌هایی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، زیباسازی مدارس و احکام قرآنی و عقیدتی در قالب اردوهای جهادی هجرت سه در شهرستان درمیان اجرا می‌شود.

فرماندار درمیان از اعزام پنج تیم تخصصی و عمومی پزشکی در قالب این طرح به روستاهای شهرستان خبر داد و گفت:‌ در این راستا بالغ بر 450 نفر از مردم روستاهای این شهرستان به صورت رایگان ویزیت شدند.

براتی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی برگزار شده در سطح روستاهای شهرستان در زمینه‌های تقویتی، هنری، فنی و حرفه‌ای، علوم قرآنی و احکام بوده است، افزود: شرکت در اردوهای جهادی تمرین مناسبی برای خودسازی و حرکت در میدان خدمت‌رسانی، معنویت‌افزایی، ارتقای بصیرت و انتقال فرهنگ کار و تلاش است.

وی از شرکت 150 دانش‌آموز درمیانی در ایام تابستان در اردوهای جهادی طرح هجرت سه خبر داد و گفت:‌ امسال از آغاز اردوهای جهادی طرح هجرت سه درمیان تاکنون کار مرمت 15 آموزشگاه سطح شهرستان با اعتبار بیش از 90 میلیون ریال به اتمام رسیده است.

فرماندار درمیان بر احیای مجدد روحیه جهادی در بین اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و افزود: جهاد فرهنگی اولویت نخست اردوهای جهادی است.

براتی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه‌های مختلف سازندگی بیش از هر زمان دیگری نهادینه شده است، تصریح کرد: ایران در شرایط کنونی نیازمند حضور و تلاش جوانان مؤمن و متعهد برای شکوفایی اقتصادی، علمی و فرهنگی است.

وی بهبود و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کمک به توسعه سازندگی و اشاعه فرهنگ کار و تلاش با بهره‌گیری از روحیه بسیجی را از مهم‌ترین اهداف اردوهای طرح هجرت برشمرد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه فرهنگ اردوهای جهادی باید توسعه یابد و برای عموم جامعه ترویج شود، گفت: اردوی جهادی سرمایه‌گذاری درازمدت نظام است که روحیه ایثار و کمک به محرومان را در آینده‌سازان ایران اسلامی نهادینه می‌کند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول