اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار فارس خبر داد

برگزاری 2000 برنامه در هفته دفاع مقدس در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: بیش از 2 هزار برنامه به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

برگزاری 2000 برنامه در هفته دفاع مقدس در فارس

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن خلیلی بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس شامل رژه نیروهای مسلح، چاپ عکس، پوستر و کتاب، نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه عکس، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم، رونمایی از تمبر شهدا و کتاب‌های دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: گلباران قبور شهدا، برگزاری نمایشگاه نقش بهداری در دفاع مقدس، ایستگاه صلواتی، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران و نواختن زنگ مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه نقش آمریکا در ایجاد چتر حمایت استراتژیک، فرصت و امکان مناسب را برای حمله ویران‌کننده در ایران فراهم کرده بود، افزود: عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با 12 لشکر و سه سازمان به ایران اسلامی حمله کرد و این تعداد با حمایت 40 کشور در سال 1366 به بیش از 50 لشکر در قالب 9 سازمان افزایش یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های مالی و تجهیزاتی کشورهایی مانند فرانسه به عراق 50.6 میلیارد دلار، شوروی سابق 16.6 میلیارد دلار، آمریکا در طی سال‌های 1361 تا 1366 معادل 1.5 میلیارد دلار، عربستان و کویت 50 میلیارد دلار، انگلیس 31.5 میلیارد دلار و آلمان 286 میلیون دلار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در 200 سال گذشته حدود 3 میلیون کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی‌مان جدا شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با کمک و حضور مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی و درایت و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری حتی یک وجب از سرزمین‌مان به دست دشمن نیفتاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه از راه‌اندازی موزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: تاکنون 95 درصد کارهای اجرایی این موزه به پایان رسیده است و در صورت تامین بودجه در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول