اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی مقام معظم رهبری:

ایران از تحریم ظالمانه استکبار جهانی با موفقیت عبور می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: مردم ایران با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان سیاسی کشور و وحدت و انسجام سیاسی همچون بحران زمان جنگ از گردنه تحریم ظالمانه کشورهای استکبار جهانی با موفقیت عبور می‌کنند.

ایران از تحریم ظالمانه استکبار جهانی با موفقیت عبور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی چهارشنبه شب در مراسم یادواره 1500 شهید سرافراز شهر قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با همت امور ایثارگران شهرداری قزوین و سپاه این استان برگزار شد، اظهار کرد: اطمینان دارم که به لطف و فضل الهی مردم ایران هوشمندانه، صبورانه و خردمندانه، ظرفیت و توانایی لازم برای عبور از گردنه‌های تحریم‌های ظالمانه را دارند.

وی با بیان اینکه اکنون ایران در وضعیت تحریم ظالمانه کشورهای استکبار جهانی است، بیان کرد: کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل که در هشت سال دفاع مقدس پشت سر صدام بودند، اکنون نیز کشور اسلامی ایران را همانند گذشته تحریم اقتصادی کردند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ابراز کرد: کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل تولید نفت برخی از کشورها را بالا بردند تا برخی کشورها نفت ایران را خریداری نکنند تا نفت ما را تحریم کنند.

رحیم صفوی اضافه کرد: مردم ایران با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان سیاسی کشور، مدیریت هوشمندانه، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، وحدت و انسجام سیاسی و خرد جمعی به لطف و فضل خداوند متعال و با عنایات ویژه امام زمان (عج) که صاحب اصلی انقلاب اسلامی است همچون بحران زمان جنگ از این گردنه تحریم ظالمانه کشورهای استکبار جهانی با موفقیت عبور می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس با همه جنگ‌ها در طول تاریخ ایران این است که این جنگ تنها جنگی بود که با حضور اقشار مختلف مردم و مشارکت همه‌جانبه فرزندان شجاع این کشور از جمله معلم، کارگر، روحانی، دانش‌آموز و دانشجو ادامه یافت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: حتی زنان قهرمان در هشت سال دفاع مقدس فرزندانشان را از روستاها به جبهه‌ها اعزام کردند و فرزندان غیور آنان به هر جبهه‌ای حمله می‌کردند آن خط را می‌شکستند که این بیانگر شجاعت، فهم، تدبیر، عقلانیت و غیرت آنان بود و همچنین جنگ هشت سال دفاع مقدس جنگی بود که همه ملت ایران چه در خط مقدم و چه در عمق جبهه‌ها در دانشگاه‌ها، مزارع و بازار در آن شرکت کردند.

مسلمانان جهان جواب جسارت کشورهای استکبار جهانی را جسورانه می‌دهند

وی با بیان اینکه کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل با ساخت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) توهین کردند، بیان کرد: دیدن این فیلم قلب هر انسان آزاده و هر مسلمانی را به درد می‌آورد و خشم، نفرت و انزجار خود را علیه این فیلم نشان می‌دهد.

رحیم صفوی اظهار کرد: کشورهای استکبار جهانی زمانی که با بیداری اسلامی روبه‌رو شدند و دیدند که فرهنگ آنان یک قطب فرهنگ تمدن جدیدی به نام جهان اسلام در حال بروز و ظهور است، با توهین کردن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خواستند که اینگونه مسلمانان جهان را تحقیر کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در جهان علیه این فیلم به خروش آمدند و آنان حداقل با تحریم‌های کالاهای آمریکایی تنفر و انزجار خودشان را علیه سران کشورهای استکبار جهانی اعلام کردند و آنان از سران کشورهای خودشان خواستند که سفارتخانه‌های آمریکایی و صهیونیستی در کشورهای اسلامی را تعطیل کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: امروز در خبرها اعلام شد که وزارت امور خارجه فرانسه دستور داده در روز جمعه این هفته سفارت‌خانه‌ها و مدارس خودشان را در 20 کشور تعطیل کنند، به دلیل اینکه آنان نگرانند و مسلمانانشان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) عشق می‌ورزند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) مبنی بر اینکه خداوند را شکر کنیم چراکه دشمنان اسلام را احمق آفریدند، یادآور شد: توهین آنان به پیامبر اکرم (ص) به منزله توهین به همه پیامبران از جمله حضرت مسیح (ع) و حضرت موسی (ع) است و مطمئن هستیم که مسلمانان جهان جواب جسارت آنان را جسورانه می‌دهند.

مردم قزوین در جنگ تحمیلی غیورانه در برابر دشمنان جنگیدند

وی با اشاره به اینکه استان قزوین شهر دلیران، ادب و نجابت است و همچنین از چند هزار سال سابقه فرهنگی و تاریخی برخوردار است، بیان کرد: مردم قزوین در سال‌های هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که مردمی خردمند و شجاع هستند.

رحیم‌صفوی با بیان اینکه شهر قزوین در اوایل انقلاب اسلامی بیش از 700 هزار نفر جمعیت برخوردار بود، اذعان کرد: از این جمعیت بیش از 30 هزار رزمنده داوطلب به جبهه‌های جنگ رفتند و حدود 1500 شهید فقط در شهر قزوین است که این آمار بالایی است و نشان می‌دهد که مردم قزوین چه‌قدر شجاع و فداکار هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: مردم قزوین خودشان را برای دفاع جانانه از انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود در هشت سال دفاع مقدس آماده کرده بودند و غیورانه در برابر دشمنان جنگیدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: من خاطرم هست که شهر قزوین هزاران کامیون کمک به جبهه‌ها اعزام می‌کرد که این نشان‌دهنده عظمت روح حماسی، فهم، هوشمندی، خردمندی و تدبیر مردم استان قزوین است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: سلام خداوند متعال به شهدایی از جمله رجایی، سرلشگر خلبان بابایی و لشگری و همچنین درود پروردگار به شهدای گمنام که آنان به معرفت بزرگ الهی رسیده بودند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول