اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

استکبار در تحریم اقتصادی ایران بیهوده دست و پا می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: استکبار جهانی در تحریم اقتصادی ایران بیهوده دست و پا می‌زند و هرگز نمی‌تواند اهداف خیانت‌آلود خود را تحققی عینی ببخشد.

استکبار در تحریم اقتصادی ایران بیهوده دست و پا می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تعاون در خلخال اظهار داشت: کشور ما با وجود تحریم فلج‌کننده و هوشمند به ادعای خود غربی‌ها در بهترین شرایط اقتصادی و توانمندی تولیدی قرار گرفته است و هرگز در برابر زورگویی استکبار کم نیاورده است بلکه این نظام اقتصادی غرب است که دچار تلاطم واقعی در مسایل تحریم‌های یک‌جانبه اخیر شده است.

وی با یادآوری اینکه در تمام حوزه‌های اقتصادی روند رو به رشدی را از نظر شاخص‌های تولیدی و صادراتی شاهد هستیم، تصریح کرد: بخش تعاون یکی از ابزارهای کارآمد نظام اقتصادی ایران است که می‌تواند در مات کردن دشمن نقشی اساسی داشته باشد.

منوری نقش تعاونی‌ها را در شکستن آثار تحریم‌های اقتصادی نقش مؤثر و قابل توصیف بیان کرد و افزود: مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن به هوشمندی نیاز دارد که امروز ایران اسلامی ما به خوبی توانسته است به آنها دسترسی پیدا کند.

این مسئول به سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: دولت هرچه بیشتر به بخش خصوصی بها داده و تعاونی‌ها را میدان دهد به همان میزان در پیشبرد اهداف اقتصادی موفق بوده و به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی نیز دست می‌یابد.

وی به صادرات 12 میلیارد تومانی واحدهای تعاونی استان در یک سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این نهایت درایت و هوشمندی تعاون‌گران ما است که در چنین اوضاع و احوالی با تولید کیفی به فکر صادرات بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ادامه از افتتاح 22 تعاونی با سرمایه‌گذاری 29 میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته تعاون این افتتاح‌ها با هدف رونق اقتصادی صورت گرفته و برای تعداد زیادی از علاقمندان به اشتغال فرصت کار و سهولت درآمد فراهم شده است.

منوری اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌های در قالب تعاونی 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت همچنان در اولویت قرار دارد.

وی یادآور شد: امسال بیش از 50 تعاونی جدید نیز به مجموع تعاونی‌های استان افزوده می‌شود و 90 تعاونی نیز در آستانه پیوستن به این مجموعه‌ها هستند.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان خلخال نیز در سخنان خود با اشاره به تهیه سند توسعه شهرستان خلخال و توجه جدی به تعاونی‌ها گفت: در این زمینه اقدامات خوبی تدارک دیده شده است تا با تکیه بر این بخش معایب اقتصادی و اشتغال به سرعت برطرف شود.

ذبیح‌الله عبداللهی با بیان اینکه با تکیه بر تعاونی‌ها می‌توان بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کرد، افزود: از آغاز به کار اداره تعاون در شهرستان خلخال تاکنون 350 تعاونی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به دلایل مختلف از این تعاونی‌ها 190 تعاونی از چرخه تولید خارج و تعطیل شدند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با فعال شدن کارگروه توسعه بخش کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون 29 شرکت تعاونی کشاورزی با سرمایه‌گذاری 22 میلیارد ریال و اشتغال 200 نفر وارد چرخه تولید در بخش تعاونی‌های شهرستان شده است.

وی از ارائه تسهیلات بانکی با نرخ سود مناسب برای ادامه حیات یا تشکیل تعاونی‌های جدید خبر داد و اضافه کرد: با دریافت این تسهیلات با نرخ سود پایین تعاونی‌ها می‌توانند فعال شده و با پویایی به فعالیت خود ادامه دهند.

در پایان این مراسم از 10 مدیر و عضو فعال تعاونی‌های شهرستان خلخال تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول