اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین استراتژی در مقابل تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین استراتژی در مقابل تحریم‌های دشمنان است و این تدبیر بصیرانه رهبر معظم انقلاب مکمل شعارهای پیشین ایشان برای غلبه بر فشارهای اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین استراتژی در مقابل تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، نادر فریدونی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار داشت: ایجاد جنگ روانی و اقتصادی دشمن، تشدید تحریم‌ها و فشارها و قطع روابط تجاری و مبادلات ارزی و ریالی، نهایت تلاش دشمنان برای در تنگنا قرار دادن مردم و نظام اسلامی و به زانو در آوردن آنها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی و در راس آن رهبری بصیر انقلاب، تدبیرهای لازم را برای مقابله با این فشارها اندیشیده است افزود: مبحث اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین استراتژی در مقابل تحریم‌های دشمنان است و این تدبیر بصیرانه رهبر معظم انقلاب مکمل شعارهای پیشین اقتصادی ایشان برای غلبه بر فشارهای اقتصادی برای حال و آینده است.

این مقام مسئول ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم این مبحث را تقویت کرده و برای دستیابی به اهداف بزرگ آن قدم برداریم.

فریدونی با اشاره به اینکه باید صادرات غیرنفتی را افزایش داد، اضافه کرد: ما باید اقتصاد خود را از تک محصولی بودن و تکیه بر نفت و گاز به اقتصادی بر مبنای تولید در صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و سایر بخش‌ها تبدیل کنیم چراکه سبب ایجاد اشتغال‌زایی و پیشرفت اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان فارس و به ویژه قیروکارزین دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است و ما باید با توجه به مشکلات خشکسالی پیش از وارد آمدن خسارات جدی‌تر به بخش کشاورزی شهرستان با تکمیل پروژه‌های کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین و شبکه‌های آب‌رسانی سبب بهره‌برداری مطلوب از منابع آبی و احیای بخش کشاورزی شویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: طبق قانون باید 30 درصد از سود هدفمندی یارانه‌ها به سرمایه‌گذاری در بخش تولید و کشاورزی اختصاص می‌یافت که این کار تاکنون صورت نگرفته است.

فریدونی رفع نیازها و رسیدگی به اقشار عشایر نشین را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در بحث عشایر باید تلاش‌های بیشتری برای محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای این قشر در زمینه‌های آب، برق، راه، آموزش و بهداشت، دام و سایر بخش‌ها صورت گیرد.

وی با بیان این موضوع که فقر فرهنگی بسیار مشکل‌آفرین‌تر از فقر اقتصادی است بیان داشت: باید علل تضعیف معنویت و دین‌گریزی جوانان مورد بررسی قرار گیرد و برای آسیب‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شود چرا که صدمات آن جبران‌ناپذیر است.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس ادامه داد: در رفع مشکلات فرهنگی تمام ادارات و نهادها دخیل هستند و باید با تقویت و گسترش مکان‌های فرهنگی و مذهبی به تقویت امور فرهنگی کمک کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان افزود: باید در هزینه‌کرد اعتبارات در پروژه‌های مختلف نظارت جامع و کلی صورت گیرد و در هر پروژه عمرانی بحث مقاوم‌سازی و استحکام با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول